مشهد- ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آموزش مجازی که این روزها به خاطر شیوع ویروس کرونا در کنار سایر روشهای آموزشی در دانشگاه استفاده می‌شود می تواند برخی نواقص و کمبودهای موجود در نظام آموزش دانشگاهی را برطرف سازد.

رضا پیشقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیستم آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد، همانند دانشگاه پیام نور بر آموزش از راه دور و مجازی تعریف نشده است و به همین دلیل این نوع آموزش فقط برطرف کننده برخی نواقص آموزشی سنتی و آکادمیک محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش مجازی فرصتی را فراهم آورده است تا بعضی از استادان بتوانند از روش‌های خلاقانه و به روز در امر آموزش دانشجویان استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با این حال برای بعضی از رشته‌ها و دروس، امکان برگزاری کلاس به صورت مجازی وجود ندارد و باید دانشجو در محیط کلاس و آزمایشگاه بتواند به مهارت لازم در آن درس دست پیدا کند.

پیشقدم افزود: گاهی در آموزش مجازی امکان مدیریت ۵۰ نفر دانشجو به صورت همزمان برای استاد وجود ندارد و ممکن است امر آموزش با اخلال رو به رو شود.

وی اضافه کرد: ارتباط چهره به چهره در بسیاری از کلاس‌ها به اساتید و دانشجو در امر آموزش و برطرف کردن ابهام دانشجویان کمک بسیار زیادی کرده است که نباید از آن غفلت کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به امکان آموزش مجازی در بسیاری از مراکز آموزشی دنیا هنوز بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ به صورت کامل به سمت آموزش مجازی نرفته‌اند و از آن به عنوان یک ابزار کمکی استفاده می‌کنند.

پیرو مصوبه شورای دانشگاه فردوسی مشهد و با توجه به عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی حضوری تا پایان سال ۱۳۹۸  آموزش در این دانشگاه به صورت مجازی پیگیری می‌شود و در صورتی که به هر دلیل برگزاری کلاس مجازی در زمان خود امکان پذیر نباشد کلاسهای جبرانی دروس در روزهای کاری و ایام تعطیل تا پایان نیمسال تحصیلی جاری برگزار خواهد شد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اضافه شدن ۳۰ مبتلای جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۴۲۵ نفر رسید که ۲۷۳  نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

برچسب‌ها