شهرکرد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای توزیع میوه ایام تعطیلات نوروزی در این استان، تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز توزیع رعایت خواهد شد.

الله‌کرم نصیری روز شنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پیشگیری از گسترش آن باید ۸۰ نقطه عرضه میوه در استان به‌صورت روزانه ضدعفونی و گندزدایی شود.

وی افزود: افزایش مراکز توزیع میوه تعطیلات پیش‌رو، با هدف جلوگیری از تشکیل صف‌های طولانی و پرهیز از شلوغی بازار در شرایط حساس کنونی، باید مورد توجه باشد.

نصیری تصریح کرد: بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری زمینه تامین دستگاه‌های کارت‌خوان در مراکز تامین میوه را انجام دهند تا از جابه جایی هرگونه پول نقد خودداری شود.

وی یادآور شد: همکاری مردم و مسوولان در کنار یکدیگر به‌ منظور مبارزه با ویروس کرونا می‌تواند در ریشه‌کنی سریع‌تر این ویروس فراگیر موثر باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۸۰ نقطه برای توزیع میوه ایام نوروز در این استان مشخص و در نظر گرفته شده است.

سجاد رستمی تصریح کرد: توزیع یک‌هزار و ۲۰۰ تن میوه این استان از روز یکشنبه ۲۵ اسفندماه در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: برای تنظیم بازار میوه تعطیلات نوروزی ۴۰۰ تن سیب و ۸۰۰ تن پرتقال شمال و جنوب وارد چرخه بازار می‌شود.

رستمی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری قیمت تعطیلات نوروزی برای سیب ۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم، پرتقال شمال ۴۵ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم و پرتقال جنوب ۵۵ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم تعیین شد.

وی یادآور شد: قیمت تمام شده میوه برای سیب ۶۲ هزار و ۲۵۰ ریال به‌ازای هر کیلوگرم، پرتقال شمال ۶۳ هزار و ۳۱۰ ریال به‌ازای هر کیلوگرم و پرتقال جنوب ۷۸ هزار و ۳۰۰ ریال به‌ازای هر کیلوگرم بود، که ارزان‌تر به مردم عرضه خواهد شد.

رستمی تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۳ هزار و ۴۵۱ بازرسی از اصناف چهارمحال وبختیاری انجام شد که از این تعداد ۱۸۲ بازرسی به‌ صورت گشت مشترک بود و به‌دنبال آن ۱۸۸ فقره پرونده تخلف تشکیل و برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز گفت: هم‌اینک برای تامین و توزیع مواد ضدعفونی و محصولات بهداشتی مشکلی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

رضا محمدی تاکید کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با یک کارخانه تولید دست‌کش لاتکس و یک کارخانه تولید دست‌کش‌های نایلونی، قرار شده تا تولید آن‌ها با صدور حواله‌های مورد تایید علوم پزشکی شهرکرد در اختیار داروخانه‌های چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تمامی ماسک‌های تولیدی در چهارمحال و بختیاری از طریق پرتودهی گاما استریل و سپس وارد چرخه مصرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.