پکن- ایرنا- رادیو بین المللی چین در گزارشی تحلیلی - خبری ضمن پرداختن به وضعیت بیماری های آنفلوانزا و کرونا در آمریکا نوشت کارشناسان و حتی برخی مقامات آمریکایی معتقدند که برخی از قربانیان آنفلوآنزا در آمریکا بر اثر کرونا فوت شده اند نه آنفلوانزا.

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی چین روز شنبه نوشت: گزارش تلویزیون آساهی ژاپن مبنی بر اینکه احتمال دارد برخی از ۱۴ هزار قربانی آنفلوآنزا در آمریکا به علت کووید- ۱۹ جان باخته باشند، بحث های زیادی را در جهان ایجاد کرده است به طوری که مرکز کنترل بیماری های آمریکا هم به این موضوع واکنش نشان داده است.

گزارش می افزاید اگرچه «رابرت ردفیلد» رییس مرکز کنترل بیماری های آمریکا می گوید مدرکی برای تایید این ادعای تلویزیون ژاپن وجود ندارد اما در عین حال در مجلس نمایندگان آمریکا تایید کرد احتمال دارد برخی از قربانیان آنفلوآنزا در حقیقت به علت کووید-۱۹ جان باخته باشند.

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به شیوع کووید-۱۹ روز چهارشنبه گذشته جلسه ای ویژه تشکیل داد و به جز ردفیلد، آنتونی فائوسی مدیر بیمارهای واگیردار پژوهشکده بهداشت ملی آمریکا و دیگر مقامات بهداشتی این کشور در این جلسه شرکت کردند در این جلسه، مقامات آمریکا بر مساله کمبود کیت های تشخیص کووید - ۱۹ در آمریکا تاکید کرد.

گزارش می افزاید پس از رجوع به پایگاه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا متوجه می شوید شیوع آنفلوآنزای فصلی در آمریکا از روز ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شده است بر اساس پیش بینی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا، تا کنون دستکم ۲۴ میلیون مورد ابتلا به آنفلوآنزا در آمریکا تایید شده و ۳۵۰ هزار بیمار برای درمان در بیمارستان بستری شده که ۱۴ هزار نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

طبق اطلاعات منتشر شده در پایگاه اینترنتی این مرکز، در میان بیماران مبتلا به آنفلوآنزا، نوع ویروس آنفلوآنزای برخی از بیماران تشخیص داده نشده است.

گزارش رادیو بین المللی چین در شرایطی است که آمریکا تا چند روز پیش شیوع این ویروس را در کشور انکار می کرد و دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور هم برنامه ای برای مبارزه با این ویروس نداشت.

تا کنون در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا ۴۷ تن جان باخته اند در حالی که دو هزار و ۱۷۹ تن هم مبتلا هستند.