تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

یزد- ایرنا - استاندار یزد روز شنبه در جلسه استانی مقابله با کرونا، مهمترین اقدام پیشگیری از این بیماری را همکاری در رعایت مسایل بهداشتی و ماندن در منزل ذکر کرد و از مردم خواست از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

محمدعلی طالبی در این نشست با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیگیری برخی امور به خصوص رفع نیازهای بهداشت و درمان افزود: با انجام برخی اقدامات از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، تعطیلی برخی صنوف، کاهش حضور کارمندان در ادارات، تعطیلی برخی شعب بانک‌ها و راه‌اندازی دستگاه آزمایش کرونا به کنترل این بیماری در روزهای آینده امیدواریم.

وی ادامه داد: همه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید با همکاری هم به صورت جدی ظایف خود را در پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس در یزد و تمام مناطق و شهرستان‌های استان انجام دهند.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: ۱۴ مرکز بیماریابی ۱۶ ساعته در استان برای غربالگری و شناسایی افراد مشکوک به کرونا راه اندازی شده است.

محمدرضا دهقانی افزود: اقدام‌های خوبی برای پیشگیری و مقابله با کرونا تاکنون در استان اجرا شده و باید تمام ماموریت‌های جدی با جلب همکاری همه مردم و مسوولان تداوم یابد .

تجلیل از نقش  پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، تاکید بر ماندن خانواده‌ها در منزل و تداوم ضد عفونی معابر و خیابان‌ها و تعطیلی صنوف از موضوع‌های مهم  این نشست بود.

تاکنون ۲۹۱ نفر در استان یزد به کرونا مبتلا و ۲۶ نفر فوت کردند.