تهران- ایرنا- رزمایش پیشگیری و پایش شیوع کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با فرمان فرمانده کل ارتش در مرکز نوسازی و بهینه‌سازی شهید زرهرن نیروی‌ زمینی آغاز شد.

رزمایش پیشگیری و پایش شیوع کرونا امروز -یکشنبه-  با فرمان سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی از طریق بی‌سیم به سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی و با رمز یا علی‌ابن‌ابی‌طالب (ع) از سوی قرارگاه پدافند زیستی ارتش آغاز شد.

به گفته امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی،هدف اصلی این رزمایش با یک روحیه تهاجمی، پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور است.
 فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کردکه استان‌های هدف این رزمایش فعلا گیلان و قم است منتها برنامه این رزمایش در یک گستره ملی است.

وی با بیان اینکه تمام استان‌هایی که ارتش در آنها حضور دارد قابلیت اجرای این رزمایش را دارند، گفت: ما در آستانه ورودی مراکز استان‌های هدف، پست‌های غربالگری ایجاد می‌کنیم تا کسانی که قصد ورود به استان را دارند ابتدا غربالگری شوند. 
حیدری ادامه داد: ضدعفونی کردن معابر عمومی و محل‌های تجمع عمومی از دیگر اقدامات ما در این رزمایش خواهد بود. توسعه مراکز تشخیصی و امدادی و همچنین ایجاد بیمارستان صحرایی به همراه نقاهتگاه، از دیگر اقدامات نزاجا در رزمایش است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در روز ۲۲ اسفندماه با صدور فرمانی به سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تجلیل از خدمات نیروهای مسلح به مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا، بر لزوم سازماندهی این خدمات در قالب یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید کردند و اظهار داشتند: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده است، می‌تواند جنبه‌ رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیافزاید.