سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: درخواست دریافت مقرره بیمه بیکاری برای کارگرانی که از کار بیکار شدند، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

اسماعیل غنیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: افراد متقاضی دریافت مقرره بیمه بیکاری با مراجعه به سامانه‌ bimebikari.mcls.gov.ir می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.
وی ادامه داد: بر اساس قانون و تمهیدات اندیشیده شده به کارگران مبتلا به ویروس کرونا غرامت دستمزد پرداخت می‌شود و اگر از کار بیکار شوند بیمه بیکاری به آن ها تعلق می‌گیرد.
وی اضافه کرد: وسایل نقلیه جا به جاکننده کارگران نیز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود.
غنیان یادآور شد: اعتبار گواهینامه‌های ایمنی پیمانکاری و گواهینامه‌های تایید صلاحیت شرکت‌های خدماتی که اعتبار آنها تا اسفند است تا پایان فروردین ۹۹ تمدید شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده به واحدهای اجرایی، حضور و غیاب اثر انگشتی  مقرری بگیران بیمه بیکاری توسط کاریابی‌ها و ادارات اجرایی استان نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تشکیل نشست رسیدگی هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان متوقف شده و برگزاری تمام کلاس‌های آموزشی عمومی و تخصصی ایمنی نیز لغو شده است.
از ظهر دیروز یکهزار و ۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۲ هزار و ۷۲۹ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۷ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۰۹ نفر در روز شنبه بیست و چهارم اسفند افزایش یافت.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.