بجنورد- ایرنا- معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: میزان مصرف آب مشترکان این شرکت، در هفته سوم اسفند ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش یافته است.

رضا عطایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان مصرف آب در شهرهای استان در هفته سوم اسفندماه جاری، ۹۰۶ هزار مترمکعب به ثبت رسیده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۷۴۰ هزار مترمعکب گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف آب مشترکان روستایی هم به همان نسبت، افزایش یافته است.

عطایی افزود: با شیوع کرونا و افزایش میزان شست و شوی دست ها از یک طرف و خانه تکانی ها از طرف دیگر سبب افزایش میزان مصرف آب توسط مشترکان شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی در تامین آب مورد نیاز شهروندان ایجاد نشده است گفت: در روستاها ها، برخی اهالی با مشکل تامین آب روبه رو هستند که این مردم، با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شوند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: برای پاسخ به نیاز شهروندان، میزان تولید آب هم افزایش یافته است به طوری که میزان تامین آب از سد شیرین دره از ۳۵۰ لیتر در ثانیه به ۵۰۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز شهروندان در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از آب سطحی تامین می شود و در این شهرها، با افزایش میزان مصرف، میزان برداشت از آب سدها، بیشتر شده است.

عطایی درباره میزان مصرف آب در هفته جاری گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی در روزهای پیش رو، خانه تکانی ها کمتر و میزان مصرف آب هم کم می شود اما برآورد ما این است در ۲ روز پایانی امسال، با گرم شدن هوا، دوباره مصرف بیشتر شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: از مشترکان در شهرها و روستاها درخواست می شود، به جد، مصرف آب را مدیریت کنند و از خانه تکانی ها، خودداری کنند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.  

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا ظهر امروز به ۵۲ نفر رسید و پنج نفر هم فوت کرده اند.