کرمانشاه- ایرنا- فرماندار کرمانشاه به‌آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح به‌ منظور غربالگری بیماری کرونا برای بیش از ۳۲۹ هزار خانوار ثبت نام شده در سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) آغاز شده است.

فضل اله رنجبر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، به برگزاری جلسه هماهنگی طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا و گزارش رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در این رابطه اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۸۲ هزار خانوارهای کرمانشاهی از طریق شماره تماس ۴۰۳۰ با بگارگیری بیش از ۴۰۰ نفر از مراقبان سلامت در مراکز بهداشتی درمانی شهر و روستاهای حوزه استحفاظی کرمانشاه و نیروهای بسیجی جمعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران این شهرستان غربالگری شده اند.

وی ادامه داد: این طرح تا پوشش همه ۳۲۹ هزار خانوار  ادامه خواهد یافت و مراقبان سلامت و نیروهای بسیجی که همکاران این طرح هستند از طریق شماره تماس  ۴۰۳۰ با خانوارهای ساکن در شهر و روستا تماس گرفته و سوالات مرتبط با وضعیت بیماری کرونا را از آنان می پرسند.

به گفته رنجبر، مراقبان سلامت نکات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا را به این خانوارها منتقل می کنند و خواهان همکاری لازم با مراقبان سلامت در این زمینه هستیم.

 فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: همه خانوارها می توانند با مراجعه به سایت salsmat.gov.ir به صورت خوداظهاری به سوالات مربوطه پاسخ دهند، از همه همشهریان و اهالی روستاهای شهرستان درخواست می کنیم با مراقبان سلامت و نیروهای بسیجی همکاری لازم در پاسخگویی را داشته و با دیدن این شماره بر صفحه گوشی به سوالات مربوطه پاسخ دهند.

رنجبر یادآور شد، این طرح شامل چهار مرحله است که گرفتن اطلاعات از خانوارها و دادن اطلاعات آموزشی از آن جمله است، گندزدایی و ضدعفونی در ارتباط با سالم سازی محیط در محلات سطح شهر، انجام کارهای مراقبت بهداشتی در شرکت ها و ادارات،کنترل ورودی های شهرها از طریق نیروهای هلال احمر، انتظامی، بهداشت و ارتش که به عنوان همکاران بهداشت و درمان با این تیم همکاری می کنند از دیگر مراحل این طرح است.

رنجبر اضافه کرد، در صورتی که در پاسخگویی به سوالات ابهامی درارتباط با تنگی نفس و یا علایم بیماری باشد به مراکز ۱۶ساعته ارجاع داده ممی شوند.

فرماندار کرمانشاه افزود: مراکز ۱۶ ساعته سه مرکز در شهر کرمانشاه است که در محلات شهرک آبادانی مسکن، جعفرآباد و شهرک امام (ره) راه اندازی شده تا پزشک معاینات لازم را انجام دهد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست ۱۳ نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۱۵ نفر رسید که ۱۰ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز یکشنبه (۲۵ اسفند) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۱۶ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۵۰۳ نفر از آنان ترخیص شده اند.
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۹۶ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: براساس آمار ۵۳ نفر در شهرستان کرمانشاه، ۹ نفر در اسلام آبادغرب، ۲۰ نفر در سنقر، ۱۴ نفر در کنگاور، سه نفر در هرسین، سه نفر در صحنه، ۶ نفر گیلانغرب، سه نفر در جوانرود، ۲ نفر در پاوه و ۲ نفر در سرپلذهاب به کرونا مبتلا شده‌اند.