شیراز-ایرنا-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، آیین تحویل سال ۹۹ در بقاع متبرکه سراسر این استان برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همه ساله شاهد خیل عظیم مردم مشتاق، عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بودیم که برای شروع سال نو به بقاع متبرکه سراسر استان فارس مشرف می‌شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برگزاری این آیین مستلزم حضور مردم و ازدحام جمعیت در حرم‌های مطهر است و این مساله در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت عموم هموطنان باشد، بر اساس تصمیم گیری‌های بعمل آمده آیین تحویل سال ۹۹ برخلاف سال‌های پیشین در حرم‌های مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار نخواهد شد و ضمن اینکه این اماکن مقدس در سراسر استان فارس تعطیل می‌باشد، برگزاری هرگونه مراسم در آنها ممنوع خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: از اهالی فارس درخواست داریم با احترام به سلامت خود و دیگران، توجه به توصیه‌های بهداشتی متخصصان و انجام مراقبت‌های لازم به کمپین سراسری در خانه بمانیم بپیوندند و آغاز سال نو و بهار طبیعت را در کنار خانواده‌های خود سپری کنند تا با همکاری و همدلی یکدیگر بتوانیم سلامت و آرامش را در جامع برقرار کنیم.

موسوی اظهار داشت: پس از کنترل بیماری کرونا و بازگشت کشور به شرایط عادی، امکان زیارت حضوری برای همه دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) فراهم خواهد بود و مردم می‌توانند در کمال آرامش و سلامتی به زیارت حرم‌های مطهر امامزادگان مشرف شوند.

ظرف سال‌های گذشته در استان فارس در قالب اجرای طرح "آرامش بهاری" آیین تحویل سال نو با حضور قریب یک میلیون زائر در جوار ۵۰۰ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شد.