ارومیه- ایرنا- فرماندار ماکو با اشاره به توزیع اقلام مورد نیاز شب عید در این شهرستان گفت: قرار است که ۱۲۰ تن سیب و پرتقال در این راستا از امروز در این شهرستان توزیع شود.

حسین عباسی  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان ۷۰ تن پرتغال بوده و ۵۰ تن سیب تولیدی آذربایجان‌غربی است که با قیمت مصوب در محل‌های مشخص و فروشگاه‌های شهرستان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ تن برنج، ۶۰ تن شکر و ۱۱ تن گوشت منجمد جهت توزیع به فروشگاه‌های سطح شهرستان تخصیص داده شده است.

وی همچنین با اشاره به شایعه تعطیلی نانوایی ها به علت شیوع ویروس کرونا و یا کمبود آرد مورد نیاز شهرستان افزود: صاحبان این مشاغل می‌توانند با هماهنگی اتحادیه خود نسبت به افزایش سهمیه و یا مدت زمان پخت اقدام کنند و هیچگونه تعطیلی غیر موجهی در نانوایی‌های شهرستان نداریم.

فرماندار ماکو اضافه کرد: با توجه به اینکه سیاست‌های اجرایی شهرستان بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تدوین و برنامه‌ریزی می‌شود، تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر تعطیلی بازار صادر نشده است.

عباسی همچنین ضمن تکذیب شایعه تعطیلی جایگاه‌های سوخت CNG و پمپ‌های بنزین در برخی از شبکه های مجازی به علت شیوع ویروس کرونا در شهرستان افزود:  براساس اعلام شرکت پخش فرآورده های نفتی هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

ماکو یکی از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی است.