اهواز - ایرنا - فرمانده انتظامی خوزستان گفت: خاطیانی که در شب چهارشنبه‌سوری اقدام به ایجاد ترافیک مصنوعی و تعرض به اماکن عمومی و خصوصی کنند با هماهنگی مراجع قضایی و شورای تامین خوزستان تا ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۹ بازداشت و خودرو آنها نیز تا همین مدت توقیف خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حیدر عباس زاده در برنامه زنده تلویزیونی شب های کارون بیان کرد:در چهارشنبه سوری ۲ سال گذشته، با همکاری دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی خوزستان عملکرد خوبی ارایه شد و امسال نیز برقراری نظم و امنیت در شان مردم این استان و جلوگیری از تعرض، تخریب اموال عمومی، دولتی و خصوصی مهمترین اهداف مجموعه امنیتی، انتظامی و شورای تامین استان و شهرستان ها برای چهارشنبه آخر سال است.

وی افزود: امید است با برنامه ریزی انجام شده و همراهی مردم مانند سال های گذشته نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال نیز به خوبی برقرار شود.

سردار عباس زاده ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و طبق مصوبه شورای تامین مبنی بر پیشگیری از تجمع در پارک‌ها، آرامستان‌ها، تالارها و سایر اصناف و به تبع آن چهارشنبه آخر سال یکی از روزهای مهمی است که باید از تجمعات پیشگیری شود.

۵۴ هزار عدد مواد محترقه کشف شد 

وی ادامه داد: پارسال ۲۵۰ هزار عدد مواد محترقه در خوزستان کشف و جمعآوری شد و امسال تاکنون نیز با همراهی خوب مردم و تلاش ماموران پلیس ۵۴ هزار مواد محترقه کشف شده است.

وی افزود: انتظار می رود شهروندان به فراخوان هایی که در فضای مجازی منتشر می شود، توجه نکنند؛ فروشگاه ها با پلیس نظارت بر اماکن عمومی همکاری داشته باشند و خانواده ها نیز مانع استفاده فرزندانشان از مواد محترقه‌ شوند.

فرمانده انتظامی خوزستان همچنین به موضوع احتکار اقلام بهداشتی در خوزستان اشاره کرد و گفت:یکی از اقدامات برجسته و درخواست مستمر مردم که وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است، برخورد قاطعانه با احتکار کنندگان بوده که در این رابطه پلیس امنیت اقتصادی با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، سازمان تعزیرات حکومتی، صمت، و غذا و دارو روزانه از اماکن مختلف دیدن می‌کنند.

مسدود شدن ۳۰۰ سایت متخلف و دروغ‌پرداز 

سردار عباس زاده ادامه داد:همچنین پلیس فتا با رصد فضای مجازی ۳۰۰ سایت و صفحه اجتماعی را مسدود و ۴۹ نفر که تبلیغات و شایعات دروغ منتشر می کردند را شناسایی و برای آنها اقدامات قانونی انجام شده است.

وی گفت: بر اساس تدابیر شورای تامین خوزستان و با همراهی دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و سایر دستگاه های خدماتی، ماموران انتظامی و بهداشتی در ورودی و خروجی شهرها مستقر و تب سنجی و غربالگری از مسافران انجام می شود.

دستگیری ۴۰ نفر از عاملان توزیع الکل مسموم  
سردار عباس زاده افزود: در پی مسمومیت الکلی تعدادی از شهروندان در شهرستان اهواز، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و فرماندهی انتظامی اهواز بر اساس وظیفه ذاتی خود با همکاری جامعه اطلاعاتی ۴۰ نفر از عاملان اصلی توزیع الکل مسموم  را شناسایی و دستگیر کرد و در این رابطه ۲۵ هزار لیتر الکل صنعتی و غیرمجاز کشف شد.

کشف ۹۴ درصدی جرایم خشن در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: امسال جرایم خشن در خوزستان با تلاش مجموعه همکاران در عوامل انتظامی، اجتماعی، ترافیکی و پلیس تخصصی و پشتیبانی و مراجع قضایی ۹ درصد کاهش یافته است؛ پارسال نیز ۲۰ درصد، در سال ۱۳۹۶ در هفت ماه نخست سال ۴۶  درصد و در مجموع ۱۳ درصد در سه سال اخیر با کاهش جرایم در خوزستان روبه رو بوده‌ایم.

وی گفت:امسال تاکنون ۹۴ درصد جرایم خشن در خوزستان کشف شده و در حوزه سرقت نیز چهار درصد نسبت به پارسال کاهش و ۸۴ درصد نیز کشفیات داشته ایم که بخشی از این سرقت ها مربوط به سال های گذشته بوده است.