«مصطفی رجبی مشهدی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: تلاش صنعت برق بر این است که در طول دورانی که کشور درگیر بیماری کرونا است مشکلی در شبکه برق ایجاد نشده و شبکه همواره پایدار بماند.
وی ادامه داد: بر این اساس آموزشهای بهداشتی لازم به پرسنل داده شده و نیز تجهیزات بهداشتی مورد نیاز آنان تامین شده است تا ضمن حفظ سلامت خود، تامین برق بدون وقفه تداوم داشته باشد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر ادامه داد: حضور ۲۴ ساعته همکاران در نیروگاهها، پستها و خطوط انتقال با رعایت مسایل بهداشتی برنامهریزی شده تا لحظه ای برق قطع نشود و مشکلی در مراکز حساس خدمترسان ایجاد نشود.
رجبی مشهدی گفت: اکنون فصل تعمیرات نیروگاههای برق است بنابراین لوازم بهداشتی مورد نیاز تامین شده تا کار تعمیرات با خلل مواجه نشده و نیروگاهها برای پیک تابستان آماده باشند.
وی ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را از راهکارهای صنعت برق برای جلوگیری از گسترش کرونا دانست و ادامه داد: ۳۰ خدمت که پیش از این حضوری انجام می شد با تلاش های صورت گرفته به صورت غیرحضوری به مشترکان ارائه می شود.
سخنگوی صنعت برق افزود: اکنون بیش از ۳۶ میلیون و 500 هزار مشترک برق هستند که خدمات مختلفی نیاز دارند؛ بر این اساس خدمات مورد نیاز غیر حضوری شده تا مردم نیازی به حضور نداشته باشند.
رجبی مشهدی گفت: اقساطی شدن خرید انشعاب برق و غیر حضوری شدن ارایه درخواست نیز از دیگر تلاش های صنعت برق برای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا است.