تهران-ایرنا- همزمان با تداوم شیوع کرونا در جهان، سلبریتی‌های مشهور دنیا نیز همچنان در شبکه‌های اجتماعی به مردم و هوادارانشان توصیه می‌کنند برای حفظ سلامتی خود جدی باشند و در خانه‌های خود بمانند. انها از مردم خواسته‌اند در این دوران برای حفظ سلامتی افراد جامعه در اجرای یکسری تدابیر فداکاری و از خودگذشتگی کنند.

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، در بحبوحه نگرانی ها از شیوع گسترده تر ویروس کرونا در سراسر جهان، سلبریتی ها همچنان در صفحه های شخصی شان مردم را به ارامش فرا می خوانند و از آنها خواسته اند اصول بهداشت فردی را رعایت کنند.

سلبریتی هایی همچون آرنولد شوارتزنگر بازیگر هالیوودی و تیلور سویفت خواننده آمریکایی از جمله این چهره های معروف هستند که از مردم و هوادارانشان خواسته اند در خانه های خود بمانند و از حضور در هرگونه تجمعات پرهیز کنند.

این سلبریتی ها از هواداران خود خواسته اند برای حفاظت از خود و دیگران، قرنطینه شوند تا در برابر شیوع کرونا مصون بمانند.

هنزمندان، ورزشکاران و چهره های موسیقی جهان به مردم توصیه کرده اند تا جایی که می توانند از خانه خارج نشوند. این افراد هشدار داده اند بیرون ماندن ممکن است باعث انتقال ویروس به سالخوردگان و شهروندان آسیب پذیر شود.

این سلبریتی ها تاکید کردند که در شرایط شیوع کرونا لازم است مردم فداکاری و از خودگذشتگی اجتماعی" را در دستورکار قرار دهند.

«تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت  اخیرا در ویدیوئی که این سازمان آن را منتشر کرد، گفت که راههای بسیاری به عنوان اقدامات عملی برای مراقبت از خود در برابر ویروس کرونا وجود دارد که یکی از مهم ترین این اقدامات شستن و پاک کردن مرتب و صحیح دستان با استفاده از آب و صابون یا دیگر پاک کننده ها حاوی الکل است.

وی از همه خواست تا در چالش دست های بی خطر و امن برای تشویق مردم به منظور توجه به میزان اهیمت شستن دست ها در مقابله با ویروس کرونا بپیوندند.

تاکنون ۱۸۲ هزار و ۷۲۶ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۷,۱۷۴ فوتی گزارش شده وبیش از ۷۹ هزار نفر بهبود یافته اند.