تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

تهران – ایرنا – فروشگاه اینترنتی آمازون برای پاسخگویی به افزایش مشتریان آنلاین به دنبال جذب ۱۰۰ هزار نیروی جدید است.

در پی شیوع ویروس کرونا و ناتوانی فروشگاه های زنجیره ای در پاسخگویی به مشتریان، شرکت آمازون دیروز (۲۶ اسفند) اعلام کرد که برای پاسخدهی به مشتریان آنلاین خود، ۱۰۰ هزار نیروی جدید در بخش های انبارداری و ارسال استخدام می کند.

با همه گیری بیماری کووید ۱۹ و سرایت آن به آمریکا، مردم برای تامین نیازهای خود به فروشگاه ها هجوم برده و در پی خالی شدن قفسه ها، مشتریان اکنون به فروشگاه های اینترنتی روی آورده اند.

به نوشته رویترز، فروشگاه های زنجیره ای آمریکایی آلبرتسونز (Albertsons)، کروگر (Kroger) و ریلی (Raley’s) نیز برای بخش های پرمشغله خود به دنبال جذب نیرو از کارکنان بیکار رستوران ها، آژانس های مسافرتی و تفریحی هستند تا سفارش های آنلاین را آماده سازند.

شرکت پستی یو پی اس نیز خبر داده که با وجود محدودیت های فزاینده دولتی بر فعالیت های تجاری، ناوگان زمینی و هوایی آن هنوز مشغول به فعالیتند.

شرکت آمازون برای جذب نیروی جدید وعده داده که در ماه آوریل به کارگران آمریکای شمالی و اروپای خود ساعتی ۲ دلار بیش از ۱۵ دلار حداقل دستمزد پرداخت می کند.

از دی ماه امسال و شیوع کرونا در چین تاکنون نزدیک به ۱۸۴ هزار نفر در ۱۶۲ کشور جهان مبتلا شده، بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۸۰ هزار نفر نیز بهبود یافته اند.

در آمریکا نیز بر اساس جدیدترین آمارها چهار هزار و ۷۳۶ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۹۳ تن جان باخته و ۷۴ نفر نیز درمان شده اند.