تهران- ایرنا- ویروس کرونا جشن چهارشنبه سوری امسال را تحت تاثیر قرار داده است چراکه در چنین شرایطی می‌بایست از هر گونه تجمع در بیرون خودداری کرد. به همین دلیل هم در اینستاگرام کمپین #درخانه_سوری ایجاد شده تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود.

چهارشنبه سوری از جشن‌های باستانی ایران است و ایرانیان از روزگاران قدیم در شب چهارشنبه آخر سال با برپا کردن آتش و بزم و دورهمی‌های فامیلی این شب را تا صبح به سرور می‌پرداختند اما امسال این جشن تفاوت اساسی با سال های گذشته دارد و آن هم شیوع ویروسی به نام کرونا است که در آستانه سال نو کام مردم را تلخ کرده و باعث شده تا به هر طریقی که می توانند از شیوع آن جلوگیری کنند که یکی از نمونه های آن ماندن در خانه است. بنابراین در شبی که همه مردم از خانه های خود بیرون می آمدند و جشن چهارشنبه سوری به راه می انداختند می بایست دست به دست هم بدهند و با پیوستن به کمپین های مختلف از شیوع کرونا جلوگیری کنند. یکی از همین کمپین ها که در اینستاگرام در همین راستا ایجاد شده کمپین#درخانه_سوری# چهارشنبه_خوانی است.

شبکه ملی کمک

شبکه ملی کمک در صفحه اینستاگرام خود کمپینی با عنوان #درخانه_سوری به وجود آورده تا بتوانیم کرونا را شکست دهیم. در این کمپین گفته شده که در چهارشنبه سوری امسال که در حال جدال با یک پدیده فراگیر هستیم و لازم است که برای غلبه در این بیماری مرموز از هر تجمعی در بیرون از خانه خودداری کنیم: به یاد آنان که در کنار ما نیستند؛ به پاس قدردانی از تلاش بی نظیر مجموعه بهداشت و درمان کشور، برای سپاس از کلیه تلاشگران بخش‌های خدمات عمومی کشور و با امید و آرزوی حالی خوش و سالی پر از مهربانی و بهروزی و برکت در آستانه نوروز، همنوا با هم و همدل با حافظان سلامت در خانه و در کنار خانواده هایمان سرودهای شادمانه سر خواهیم داد و با پویش در خانه سوری همراه می شویم.

 در این کمپین اعلام شده که سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱ تا ۲۱ و ۱۵ دقیقه با خواندن یک آهنگ، دعا، سرود یا هر نوای جمعی دیگر به صورت خانوادگی کنار پنجره یا درون خانه شرکت کنید.

کانون هموفیلی ایران

موسسه خیریه حامی بیماران مبتلا به هموفیلی به عنوان یکی از موسسه های خیریه در شرایطی که کشور با شیوع کرونا مواجه شده با پیوستن به کمپین #درخانه_سوری که در اینستاگرام ایجاد شده به دنبال این است تا در شکست بیماری کرونا سهیم باشد. به همین دلیل هم در پوستری که برای این کمپین در اینستاگرام منتشر شده نام این موسسه خیریه هم به چشم می آید.

شبکه یاری کودکان کار

شبکه یاری کودکان کار به عنوان یکی از سمن های فعال که با قشر آسیب پذیری از جامعه یعنی کودکان در ارتباط است به نوبه خود می خواهد در شکست بحران کرونا سهیم باشد زیرا کودکان کار به دلیل اینکه به صورت مداوم با اجتماع سروکار دارند خیلی راحت درگیر این ویروس می شوند و می توانند به عنوان ناقل عمل کنند. به همین دلیل هم در صفحه اینستاگرام خود از کمپین #درخانه_سوری حمایت کرده و به این کمپین پیوسته است تا در شبی که به رسم هر ساله مردم در خیابان ها حاضر می شدند و جشن می گرفتند آنها را تشویق کنند تا برای جلوگیری از شیوع کرونا در خانه هایشان بمانند.

شبکه ملی موسسات نیکوکاری

شبکه ملی موسسات نیکوکاری به عنوان مجموعه متنوعی از سازمان های مردم نهاد، موسسات خیریه و تشکل های غیردولتی می تواند در شکست کرونا سهیم باشد. به همین دلیل هم در صفحه اینستاگرام خود با انتشار پوستری از کمپین#درخانه_سوری به این کمپین پیوسته است و از مردم خواسته تا در شب چهارشنبه سوری در خانه های خود بمانند و به جای جشن و شادی در خیابان ها، در خانه های خود سرود، دعا و یا هر نوای دیگری که دوست دارند، بخوانند.

خانه گردشگری لرستان

سازمان مردم نهاد خانه گردشگری پایدار لرستان به عنوان یکی از سمن های دیگر کشور که دغدغه شکست کرونا دارد با پیوستن به کمپین#درخانه_سوری، می خواهد که در شکست کرونا سهیم باشد. به همین دلیل هم در صفحه اینستاگرام خود با انتشار پوستری از این کمپین از مردم خواسته تا شب چهارشنبه سوری در خانه های خود بمانند تا از شیوع و انتشار این بیماری جلوگیری شود.