تهران- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش سراسری پیشگیری و پایش شیوع کرونا این نیرو که هم‌اکنون در کشور از سوی یگان‌های نیروی زمینی در حال اجراست، نقطه پایانی ندارد و تا نابودی کامل ویروس منحوس کرونا ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی زمینی ارتش، سرتیپ حیدری روز سه‌شنبه با تشریح مراحل مختلف این رزمایش اظهارداشت: رزمایش در پنج مرحله در حال انجام است. مرحله نخست، کنترل و پایش مجاری ورودی و خروجی کلانشهرها، شهرهای هدف (قم و رشت) و سایر شهرهای متقاضی خدمات است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: گام دوم این رزمایش ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های شهرهای هدف و شهرهای متقاضی است که در این راستا تعداد ۵۶ شهر تا به امروز با همکاری سایر نهادها ضدعفونی شده‌اند.

حیدری گام سوم رزمایش را اقدامات تشخیصی توصیف و خاطرنشان کرد: در این مرحله ۵۲۰ پست تشخیص سیار در شهرهای مهم و هدف ایجاد کرده‌ایم.

وی ایجاد نقاهتگاه و استراحتگاه برای شهرهای یاد شده را چهارمین اقدام نزاجا در این رزمایش خواند و تصریح کرد: پنجمین اقدام نیروی زمینی ارتش در این رزمایش، ایجاد بیمارستان صحرایی و سیار در شهرهای هدف، شهرهای پرجمعیت و شهرهایی که درآینده تشخیص داده شوند خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: کارکنان نیروی زمینی ارتش تا پایان بحران و نابودی کامل ویروس منحوس کرونا در کنار مردم و کادر درمانی وزارت بهداشت و درمان کشور به خدمات‌رسانی خود ادامه می‌دهد.