قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با حضور در دانشگاه علوم پزشکی قم از تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با ویروس کرونا تشکر کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه دانشگاه علوم پزشکی قم،‌ آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه ای با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از همان دقایق اول که موضوع کرونا اعلام شد، بیانیه ای را صادر و تاکید کردیم که حوزه و طلاب باید کمک کرده و تمام مسایل مربوط به پزشکی و تخصصی توسط کارشناسان این امر که پزشکان هستند، پیگیری شود.

 وی اظهار داشت:‌ به مردم می گویم و توصیه می کنیم برای غلبه بر این اپیدمی وسیع که در دهه ها گذشته نظیر نداشته، راهی جزء همراهی و مراقبت نداریم و حوزه تأکید دارد و لازم است همه دستورات بهداشتی به درستی انجام شود و در این راه آماده همکاری با وزارت بهداشت هستیم.

وی با بیان این هدف از برگزاری این نشست هم فکری، هم افزایی و تقدیر و تشکر از همه پزشکان و پرستاران در بحث ویروس کرونا در استان قم است، گفت: امروز مراجع و بزرگان حوزه در بحث ویروس کرونا و کنترل آن با وزارت بهداشت همکاری و هم فکری لازم را داشته  و حتی در نخستین ساعاتی که ویروس کرونا در قم تشخیص داده  شد، از سوی مدیریت حوزه های علمیه خط و مشی هایی در برابر این واقعه تبیین شده است.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: نگاه ما به این اپیدمی، علمی است و در همین رابطه ستاد بحران حوزه فعال و درس های حوزه ها تعطیل و خط و مشی مدیریت حوزه های علمیه به همه مدیران مدارس علمیه شهرستانها اعلام شده است.

عضو شورای  عالی حوزه افزود: این خط و مشی عبارت است از رعایت بهداشت، مروج بودن مساله بهداشت از سوی روحانیت در جامعه، تعطیلی درس های حوزه، راه اندازی گروه های جهادی مدارس علمیه استانها با همکاری ستاد تأمین در رفع مشکلات و انجام خدمات به بیماران و پزشکان.

وی افزود: امروز روحانیت آماده است هر گونه امدادی که از دست  بر می آید مانند آماده سازی فضا و سایر فعالیت امدادی در ارتباط با بیماران را انجام دهد.

 آیت الله اعرافی گفت: همه این مراحل با همکاری مراجع بوده است و در این رابطه  حوزه های علمیه آماده هر گونه همکاری با وزارت بهداشت است.

مدیر حوزه های علمیه در توصیه به مردم افزود: به مردم می گویم و توصیه می کنیم برای غلبه بر این اپیدمی وسیع که در دهه ها گذشته نظیر نداشته، راهی جز همراهی و مراقبت نداریم و حوزه تأکید دارد و لازم است همه دستورات بهداشتی به درستی انجام شود تا با رعایت موازین بهداشتی، شاهد رفع مشکلات این ویروس شویم.

عضو  جامعه مدرسین اظهارداشت: امروز مردم قم در بحث رعایت بهداشت و عدم تجمع همراهی کردند و لازم است برای کنترل این بیماری به دستورات وزارت بهداشت توجه بیشتری کنند.

 دکتر محمد رضا قدیر، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های حوزه علمیه از اقدامات ارزشمند طلاب جهادی در بیمارستان ها قدردانی کرد.

بر اساس آخرین آمار شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور به ۱۶هزار و ۱۶۹ نفر رسید، خوشبختانه پنج‌هزار ۳۸۹ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است، متاسفانه ۱۲۵ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۹۸۸ مورد رسید.