ارومیه- ایرنا- فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش ماموران هنگ مرزی این شهرستان، ۳۰ هزار عدد ماسک از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

سردار یحیی حسین‌خانی  روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق از کشور ماموران هنگ مرزی با اجرای گشت و کمین‌های هدفمند حین کنترل و پایش مرز تعدادی قاچاقچی را که با کوله و به صورت پیاده قصد خروج از کشور را داشتند مشاهده کردند.

وی افزود: قاچاقچیان وقتی عرصه را بر خود تنگ دیدند با رهاکردن اقلام قاچاق و استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی شب متواری شدند که ماموران توانستند ۳۰ هزار ماسک بهداشتی را کشف کنند.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این تعداد ماسک قاچاق برابر نظر کارشناسان ۲۴۰ میلیون ریال برآورد شده است که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حسین‌خانی ادامه داد: در هفته گذشته نیز در یک عملیات جداگانه بیش از ۴۰ هزار عدد ماسک از قاچاقچیان در مناطق مرزی این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به شمار می‌رود که سالانه هزاران پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.