سمنان-ایرنا-اعلام تعداد مبتلایان جدید کرونا در استان، آغاز طرح پایش و غربالگری مسافران در خروجی‌های استان، تمدید تعطیلی باشگاه ها و رقابت های ورزشی، کشف یک میلیون اقلام بهداشتی و ۲ هزار لیتر مشروبات الکلی غیرمجاز و بهبودی زن ۱۰۳ ساله مبتلا به کرونا، از جمله مهم‌ترین خبرهای روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند مربوط به ویروس کرونا در استان سمنان بود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، تا به حال ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند، ۹۸۸ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹  بهبود یافته اند. از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز یکهزار و ۱۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید، این تعداد در استان سمنان با ۳۳ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۱۷ نفر افزایش یافت.

*

حجت الله یحیایی معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان گفت: طرح غربالگری و پایش مسافران عبوری از ١٠ خروجی‌ استان سمنان روز سه شنبه با حضور استاندار و مسوولان حوزه‌های بهداشت و درمان، نیروهای انتظامی و امدادی آغاز به کار کرد و استاندار با حضور در پلیس راه سمنان-فیروزکوه در منطقه افتر، به هنگام آغاز این عملیات از نزدیک در جریان طرح اجرای طرح غربالگری قرار گرفت.

*

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: یک خانم ۱۰۳ ساله مبتلا به ویروس کرونا که حدود یک هفته  در بیمارستان کوثر سمنان بستری بود بهبود یافت و  با بهبودی کامل مرخص شد.

*

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:تاکنون نتیجه آزمایش ۲۴۵ نمونه آزمایشگاهی در شاهرود مثبت گزارش شده که از این تعداد ۱۶۲ نفر از آنان بهبود یافته و مرخص شدند.

*

سرهنگ سیدعلی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: یک میلیون قلم لوازم بهداشتی غیرمجاز و احتکار شده کشف شد و هشت نفر توسط پلیس استان دستگیر شدند.

*

سردار سرتیپ دوم حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: ۲ هزار لیتر مشروبات الکلی تولیدشده به صورت غیربهداشتی و مخلوط با الکل صنعتی در شاهرود کشف شد.

*

حسین زیاری رییس اداره ورزش و جوانان سمنان گفت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا فعالیت تمام باشگاه‌های ورزشی این شهرستان تا روز ۱۵ فروردین ۹۹ تعطیل و ممنوع است  و تمام اماکن ورزشی مانند باشگاه‌ها و استخرهای خصوصی تا ۱۵ فروردین ۹۹ و برگزاری رقابت‌های ورزشی در شهرستان سمنان تا پایان فروردین سال آینده تعطیل است.

*

جواد پارسازاده سرپرست امور درآمد و خدمات مشترکان آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: مردم خانه‌تکانی و ‌شست و شوی غیرضروری روزهای پایانی سال را به بعد از دفع ویروس کرونا موکول کنند تا امکان دسترسی به آب برای همه به منظور رعایت مسایل بهداشتی در استان فراهم باشد.

*

حمیدرضا داوودیان رییس جمعیت هلال احمر دامغان گفت: تاکنون حدود پنج هزار نفر از سرنشینان خودروهای ورودی به این شهرستان با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تب‌سنجی شدند که در هیچ یک از آن‌ها علایم بیماری رویت نشده است.  

*

گزارش های ایرنا استان سمنان در پویش  «سهم من در کرونا» :

سازمان‌های مردم نهاد در کنار فعالیت‌های عمده در بسیاری از زمینه‌ها، همیشه گمنام می‌مانند، اما در موقعیت حساس فعلی، بازوی توانمند مسوولان در رفع بحران شیوع ویروس کرونا از مسیر مدیریت مشارکتی، اجتماعی کردن آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی راهبردی به مردم هستند.

*

فعالان رسانه‌ای استان سمنان سهم قابل توجهی در مقابله با شیوع ویروس کرونا از نخستین روزهای انتشار آن در این استان برای اطلاع‌رسانی و حساس سازی افکار عمومی داشتند که فراموش نشدنی است.