ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌آذربایجان‌غربی گفت: فعالان فضای مجازی باید در مسیر بهبود روانی جامعه آسیب‌دیده از کرونا حرکت کنند و علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مفرح برای شهروندان، اطلاعات لازم را در این خصوص به مردم ارائه دهند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در ‌آذربایجان‌غربی افزود: ایجاد فضای شاد و مفرح برای مردم در شرایط کنونی، موضوع مهمی‌است که باید همه فعالان فرهنگی به آن اهتمام ورزند تا زمینه جلوگیری از بروز آسیب‌های پس از کرونا در کشور و استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین موارد مطرح در حوزه امنیت روانی امروز جامعه، موضوع ترس از کروناست که ‌می‌تواند مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ترس از کرونا از جمله ابزارهای دشمن برای هجوم روانی به جامعه ایران است، اظهار کرد: در صورتی که این ترس را با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای اقشار مختلف، مغلوب نکنیم، در این هجوم شکست خورده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها نیز در این برهه، داشتن استراتژی و راهبرد واحد است تا با همگرایی بتوانند جریان‌ساز شوند.

حجت‌الاسلام خدایاری از پایش فضای مجازی به صورت مستمر در ‌آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: در کمیته رسانه ستاد استانی مقابله با کرونا، رسانه‌های فعال و موثر استان دور همدیگر جمع شده‌اند تا زمینه کار رسانه‌ای مناسب فراهم شود.

وی با قدردانی از اهتمام ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی ‌مرکز آذربایجان‌غربی برای اطلاع‌رسانی مناسب در سطح جامعه، افزود: در قالب کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا، تولید محتوای شاد و سرگرم کننده کلید خورده است و این روند با همراهی همه رسانه‌ها ادامه ‌می‌یابد.

وی راه‌اندازی شورای اطلاع‌رسانی استان را یکی از اقدامات مهم دولت برای توجه به محتواسازی مناسب در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: این شورا باید جریان‌سازی، جریان‌شناسی و رهبری اطلاعات استان را  در اختیار بگیرد که در این راستا، همراهی همه نهادها به ویژه روابط‌عمومی ‌ادارات بسیار کارساز خواهد بود.

به گزارش ایرنا کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات زیر نظر ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی فعال است و ایرنا نیز یکی از اعضای اصلی آن به شمار می‌رود.

شیوع کرونا از هشتم اسفند امسال در آذربایجان‌غربی رسانه‌ای شد و از آن زمان تاکنون اخبار اصلی رسانه‌ها در بیشتر موراد به این موضوع اختصاص داشته است.