کارخانه‌ ایران ناسیونال در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۴۶ به دست احمد و محمود خیامی‌، در میان استقبال مردم، رسانه‌ها و مسئولان ارشد کشور، به‌طور رسمی افتتاح شد و پیکان، که خاطره چهار نسل از ایرانیان را همراه خود دارد، به بازار آمد.

خیامی‌ها می‌دانستند که پیکان هم مثل هر محصول تازه دیگری برای معرفی به مردم، نیازمند تبلیغات است. در همین زمان نام سازمان فاکوپا، به مدیریت فرهاد هرمزی با موفقیت در انتخاب نام و تبلیغات گسترده و وسیع برای روغن نباتی شاهپسند در بین آژانس‌های تبلیغاتی کشور برجسته شده بود و ایران ناسیونال از او دعوت کرد تا با تبلیغ پیکان، آن را به مردم معرفی کند. هرمزی در اواسط دهه‌ چهل با ایران ناسیونال شروع به کار کرد و در حقیقت در تشکیل آن نقش موثری به همراه احمد و محمود خیامی داشت. هرمزی در همان زمان سعی می‌کرد از طریق مسائل جاری روز، مانند انقلاب سفید و برخی ابزارهای سیاسی روز، تبلیغات پیکان را تهیه کند که با مخالفت صریح خیامی‌ها روبه‌رو شد، اما او که اصولا به روش خودش اعتماد کامل داشت، رویه‌ خود را هرگز تغییر نداد. به همین بهانه‌های سیاسی او تمام میدان‌های تهران را قرق کرده بود و با پرچم‌های رنگی و به خصوص سفید رنگ، سعی کرده بود تا تبلیغاتی هم‌سو با انقلاب سفید برای ایران ناسیونال و پیکان طراحی کند.

اوج همکاری فاکوپا با ایران ناسیونال به سومین سالگرد تولد پیکان باز می‌گردد که حاصل آن ترانه‌ی مشهور «تولدت مبارک» است که آهنگ‌سازی آن را انوشیروان روحانی و ساخت فیلم را کامران شیردل بر عهده داشت. آهنگ «تولدت مبارک» بدون آن‌که اشاره‌ای به سه‌سالگی پیکان داشته باشد، تا روزی ۱۵ مرتبه از رادیو پخش می‌شد، از این رو زمانی که فیلم و ماهیت آن به مناسبت سه‌سالگی پیکان آشکار شد، تاثیر خارق‌العاده‌ای بر اذهان عمومی گذاشت. در همین سال‌ها یکی از خوانندگان زن مشهور در یک تصادف به دلیل کیفیت پایین شیشه‌های جلوی پیکان بینایی خود را از دست داد. این واقعه باعث شد تا مردم از پیکان روگردان شوند. در همین زمان، آژانس‌های رقیب فاکوپا مثل «کانون آگهی زیبا» با تمرکز بر شیشه‌های استاندارد خودروهای دیگر نظیر آریا شاهین، پیکان را زیر سوال بردند. این تبلیغات ایران ناسیونال را تا مرز ورشکستگی پیش برد. هرمزی برای اینکه بتواند شرکت را از ورشکستگی نجات دهد کار بسیار عجیبی کرد. او نزدیک به یک ربع مشخصات دقیق و خاص پیکان را که خیلی هم تخصصی بود، توضیح داد و با بیان لغت‌های تخصصی و واژه‌های لاتین به‌نوعی مردم را سردرگم کرد که این ماشین پیکان نیست و این باعث شد تا مردم فکر کنند چه اتومبیل خاصی است این پیکان! این تبلیغ هرمزی ورق را برگرداند و باعث شد ایران ناسیونال از ورشکستگی مطلق رهایی یابد. همکاری فاکوپا با ایران ناسیونال تا روزهای منتهی به انقلاب اسلامی ادامه داشت.