مسکو - ایرنا - کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در رایزنی های پی درپی تلفنی و مکتوب خود با سفیران کشورهای مختلف جهان در مسکو، ضمن آگاه کردن آنان از شیوع ویروس کرونا در ایران بر تلاش جدی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بویژه در حوزه درمان و دارو تاکید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سفیر ایران با ارسال نامه های جداگانه به سفرای مقیم در مسکو اعلام کرد تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه ملت ایران مانع جدی برای مقابله موثر با کرونا است و تداوم این وضعیت جان انسان های زیادی را به خطر انداخته است.

جلالی در این نامه از سفرای مقیم درخواست کرد بخاطر اصول اخلاقی و ملاحظات حقوق بشری تحریم های ظالمانه آمریکا را نادیده بگیرند و برای مقابله با آن تلاش کنند.

فهد بن محمد آل عطیه سفیر قطر در روسیه نیز ضمن دیدار و گفت وگو با سفیر ایران، روابط دو کشور، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و شیوع ویروس کرونا در جهان را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

سفیر قطر نیز ضمن ابراز تشکر نسبت به حمایت های دولت و ملت ایران از آن کشور ابراز آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با ملت و دولت ایران برای مقابله با بیماری کرونا ابراز کرد.