سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از اوایل وقت امشب (جمعه اول فروردین) موج بارشی فعالی وارد آسمان استان شده و موجب بارش باران در همه مناطق و برف در ارتفاعات و همچنین وزش باد می‌شود.

علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیشترین میزان بارندگی‌ها در مناطق غربی استان و حدود ۳۰ میلی‌متر باشد و احتمال آبگرفتگی موقت معابر نیز در این شرایط وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در دیگر نقاط استان ۵ تا ۱۵ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است، افزود: این سامانه تا عصر یکشنبه در آسمان استان فعال خواهد بود و پس از آن هوا پایدار می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: بعد از عبور این موج بارشی، دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه حدود ۶ درجه کاهش خواهد یافت و به نزدیک یا زیر صفر درجه می‌رسد.

پناهی از باغداران استان خواست در این روزها تهمیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات را در نظر بگیرند و گفت: طبق گفته کارشناسان، باغداران باید دمای باغ را با ایجاد دود، روشن کردن آتش یا آبیاری بالا نگه دارند.

وی تاکید کرد: سلین با ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و بابارشانی در بیجار با چهار درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

کردستان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین سالانه بارندگی در این استان ۴۵۰ میلیمتر است که امسال نسبت به مدت مشابه سال زارعی گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.