شیراز-ایرنا- فرماندار شهرستان جهرم گفت:برای مقابله با شیوع کرونا از ورود خودروهای با پلاکی غیر از شهرستان جهرم به این شهر جلوگیری و ممانعت خواهد شد بنابراین فقط خودروهای دارای پلاک جهرم وارد شوند.

مهدی شفیعیان یکشنبه سوم فروردین ۹۹ در حاشیه بازدید از کمپ غربالگری و پایش سلامت جمعیت هلال احمر جهرم در جاده قیر- جهرم، افزود: ممانعت از ورود خودروهای غیر بومی، از شنبه به صورت هشدار و از یکشنبه ۳فروردین ماه اجرایی شده و در روزهای آینده نیز با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: ما ملزم به حفظ سلامت شهروندان هستیم و البته خود مردم نیز باید در این مهم مشارکت داشته باشند تا با عدم مسافرت و در منزل ماندن و رعایت نکات بهداشتی، هرچه سریعتر بر ویروس کرونا غلبه کنیم.

طبق مصوبه شورای تامین شهرستان جهرم، تأیید فرمانداری، اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت ، کمسیون نظارت بر واحدهای صنفی شهرستان و تاکید ستاد پیشگیری از کرونا تمام اصناف به‌ جز نانوایی‌ها و خواربار و لبنیات و میدان تره‌بار تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و در مبادی ورودی شهر از ورود مسافرین غیربومی جلوگیری می‌شود.

جهرم از نظر گسترش کرونا در وضعیت قرمز است. تا روز ۲فروردین ۱۳۹۹، تعداد مبتلایان در جهرم ۳۵ نفر بود که از این تعداد یک نفر فوت شده است.

تعداد بیماران مرخص‌شده از بیمارستان ۲۲ نفر است. از ۳۵مبتلای جهرم ۱۹نفر مرد و ۱۶نفر زن هستند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.