تهران- ایرنا- شهردار نیویورک با هشدار در مورد کمبود امکانات پزشکی، نسبت به افزایش جان‌باختگان کرونا هشدار داد و پیش‌بینی کرد که در ۲ ماه آینده بحران ناشی از این ویروس شدت خواهد گرفت.

«بیل د بلاسیو» یکشنبه در مصاحبه‌ با شبکه سی. ان. ان گفت: این بزرگ‌ترین بحران داخلی ما پس از «رکود بزرگ» در آمریکاست؛ به همین علت، ما به بسیج تمام‌عیار ارتش آمریکا نیاز داریم.
وی هشدار داد: در صورتی که تا ۱۰ روز آینده دستگاه‌های ونتیلاتور بیشتری به ما نرسد، کسانی هم که قرار نیست بمیرند، جان خود را از دست خواهند داد.
شهردار نیویورک در مصاحبه دیگری با شبکه «ان. بی. سی» همین هشدار را تکرار کرد و گفت: اگر [دونالد ترامپ] رییس جمهوری آمریکا وارد عمل نشود، کسانی که امکان زنده ماندن آنها وجود دارد، جانشان را از دست می‌دهند.
د بلاسیو همچنین پیش‌بینی کرد که اوضاع در ماه آوریل بدتر می‌شود و شاید در ماه بعد از آن یعنی «می» این بحران وخیم‌تر شود.
«اندرو کومو» فرماندار دموکرات نیویورک نیز یکشنبه در یک کنفرانس خبری از دولت ترامپ خواست تا به شرکت‌ها دستور دهد؛ تجهیزات و امکانات پزشکی بیشتری برای مقابله با کرونا تولید کنند.
ترامپ یکشنبه در توئیتی اعلام کرد که شرکت‌های خودروسازی فورد، تسلا و جنرال موتورز مجوز تولید ونتیلاتور و سایر تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با کرونا را دریافت کرده‌اند.
در همین حال، «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که احتمال دارد محدودیت‌ها و تعطیلی‌های فعلی برای مقابله با کرونا ۱۰ تا ۱۲ هفته ادامه داشته باشد.
رویترز نوشت: آمریکایی‌ها با بزرگ‌ترین بحران بعد از ۲ جنگ جهانی روبرو هستند؛ به طوری که مدارس و رویدادهای ورزشی لغو شده و با افزایش تعطیلی مشاغل و بیکاری افراد شرایط اقتصادی دشوار شده است.
آماری که دانشگاه جان هاپکینز منتشر کرده است، نشان می‌دهد که بیش از ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و دستکم ۳۴۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بیش از یک سوم مبتلایان به کرونا در آمریکا در شهر نیویورک شناسایی شده‌اند.