ارومیه- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: چهار هنرستان استان در شهرهای بوکان، ارومیه و ماکو به تولید ماسک و مواد ضدعفونی اقدام می‌کنند.

مهین منافی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا  افزود: هنرستان شرف بوکان، پژوهش ارومیه، شهید عسگری ارومیه و هنرستانی در ماکو در این زمینه فعال شده و روزانه حداقل ۱۵۰ ماسک در این هنرستان‌ها تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: با تعاملات انجام شده با فرمانداری‌ها مقرر شده‌است تا به زودی پارچه و مواد اولیه بیشتری برای تولید در اختیار این هنرستان‌ها قرار گیرد.

منافی بیان کرد: این اقدام در راستای تبصره ۷۵ انجام می‌شود و هنرجویان با راهنمایی و نظارت مربیان خود در این راستا تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: در قالب این تبصره هنرستان‌ها می‌توانند به تولید و فروش محصولات یا ارایه خدمات در زمینه‌های صنعت،‌خدمات، کشاورزی، پزشکی و پیراپزشکی در چهارچوب برنامه‌های آموزشی با مشارکت عوامل مؤثر در آموزش (‌آموزش گیرندگان، آموزش‌دهندگان و کادر خدماتی واحدها و مؤسسات آموزشی) اقدام کنند.

طی ۲۵ روزی که از ثبت نخستین بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی می‌گذرد، ۴۲۸ نفر در ۱۷ شهرستان این استان به این بیماری مبتلا و از این تعداد، متاسفانه ۳۱ نفر جان خود را از دست داده و ۲۱۸ نفر شامل حدود ۵۱ درصد مبتلایان ترخیص شده‌اند.
نخستین مورد ابتلا به کرونا روز هشتم اسفند امسال در آذربایجان‌غربی ثبت شد؛ برخی پیش‌بینی‌ها از تداوم چندین هفته تا چندین ماهه این بیماری خبر می‌دهد و کوتاه‌شدن این روند، به همراهی مردم از طریق خودقرنطینگی بستگی دارد.