ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری از مردم خواست تا پرداخت هزینه سوخت‌گیری خودروی خود را تا جایی که امکان دارد با کارت‌های بانکی پرداخت کنند.

سبحان رجبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد : پول نقد یکی از عوامل اصلی انتقال ویروس کرونا است و به دلیل جا به جایی سریع می تواند بسیار خطر آفرین باشد. 

وی با بیان اینکه در تمامی جایگاه های سوخت مازندران دستگاه های پرداخت الکترونیک یا کارت خوان موجود و فعال است ، گفت: رانندگان برای سلامتی خودشان و متصدیان جایگاه از پرداخت پول نقد خودداری کنند. 

مدیرعامل شرکت نفت منطقه ساری همچنین تاکید کرد: استفاد از روش پرداخت غیر نقدی از دریافت مابقی و اضافی هزینه نقدی جلوگیری کرده و پرداخت دقیق تر و سالم تری را برای مراجعه کنندگان به همراه خواهد داشت. 

رجب پور به ضد عفونی ساعتی جایگاه های سوخت اشاره کرد و گفت : در کنار رعایت نکات بهداشتی از سوی جایگاه داران ، رانندگان نیز باید نکات بهداشتی را رعایت کنند زیرا برای شکست کرونا به یک همکاری همهطرفه نیاز است. 

وی به برخی ادعاها در باره ضدعفونی پول اشاره کرد و گفت: این مسئله به دلیل اینکه پول نقد به سرعت دست به دست می شود پذیرفتنی نیست و برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا در جایگاه های سوخت باید پول کاغذی حذف شود. 

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری همچنین گفت: در صورت فعال نبودن سامانه پرداخت الکترونیکی مشتریان می توانند انتقادات خود را به شرکت نفت انتقال دهند. 

 بهداشت را درجایگاه سوختا رعایت کنید

رجب پور گفت: برخی از مشتریان تصور می کنند با داشتن دستکش ، ضد عفونی هستند و می توانند به همه چیز دست بزنند که این برداشتی اشتباه است زیرا دستکش‌ها نیز می توانند ابزار انتقال ویروس کرونا باشند. 

وی از رانندگان خواست تا فعالیت خود در جایگاه های سوخت را به خودرو و سوختگیری خود معطوف و هر چه سریع تر پس از سوختگیری پمپ بنزین و یا پمپ گاز را ترک کنند. 

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری همچنین تاکید کرد: رانندگان از رهاسازی دستکش و یا ماسک خود در محوطه جایگاه سوخت خودداری کرده و آنها را در سطل های زباله بیندازند. 

رجب پور شکست کرونا را معطوف به مسئولیت پذیری همه دانست و افزود: رعایت بهداشت همانند ویروس کرونا یک زنجیره دارد که علاوه بر شخص می تواند دیگران را نیز ایمن کند. 

استان مازندران دارای ۲۱۳ جایگاه سوخت است که ۱۲۶ مورد آن مربوط به سوخت بنزین بوده و باقی جایگاه های گاز طبیعی است.