بجنورد- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: فروش و عرضه مواد غذایی کیلویی توسط افراد دوره گرد در حاشیه خیابان و جاده، با هر عنوانی ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 علیرضا نوروزیان روز دوشنبه از شهروندان خواست تا از هیچ دوره گرد فروشنده مواد غذایی، خرید نکنند و از شهرداری ها و دهیاری ها نیز تقاضا می شود در صورت برخورد با این مسئله، برخورد قانونی را اعمال کنند.
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت خرید میوه جات و سبزی خود با استفاده از دستکش میوه ها را بچینند و توجه داشته باشند که پس از هرگونه خرید میوه و سبزی قبل از مصرف با دقت با از روش های متداول گندزدایی استفاده شود.

نوروزیان با اشاره  به رعایت نکات بهداشتی در جایگاه های سوخت،  تصریح کرد: دستورالعمل های لازم در مورد رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ابلاغ شده است.

وی افزود: از شهروندان تقاضا می شود در حین سوخت گیری، ضمن رعایت نکات بهداشتی نهایت همکاری را با متصدیان جایگاه های سوخت داشته باشند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا ظهر دوشنبه به ۱۸۹ نفر و شمار فوتی ها نیز به ۱۹ نفر رسیده است.

از مجموع مبتلایان در خراسان شمالی شهرستان ۳۲۰ هزار نفری بجنورد با ۱۰۴ نفر پیشتاز است و شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین با ۳۷ نفر در رده بعدی قرار دارد.

شیروان ۱۶۰ هزار نفری با ۱۵ نفر سوم است و مانه و سملقان ۱۱۰ هزار نفری با ۱۰ مبتلای به کرونا در رده چهارم قرار دارد.

شهرستان ۵۰ هزار نفری فاروج با ۷ مبتلای کووید ۱۹، جاجرم ۳۴ هزار نفری با هشت نفر و گرمه ۲۵ هزار نفری با ۹ نفر در رده های بعدی قرار دارند، اما شهرستان مرزی راز و جرگلان، بدون هیچ مبتلایی، همچنان وضعیت سفیدی در این بخش دارد.

 ️