به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده عصر امروز در پنجمین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استانها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، اظهار داشت: از همکاران در خانواده آموزش ابتدایی در سراسر کشور قدردانی میکنم که با تلاش و کوشش خود جریان یادگیری را استمرار بخشیدند و نگذاشتند تا وقفهای ایجاد شود و با تلاش خود باعث شدند تا نگرانی خانوادهها از آموزش فرزندانشان برطرف شود.
وی افزود: با اقدامات ارزشمندی که در استانها انجام گرفته است آموزش دانش آموزان در سراسر کشور و حتی در مناطق عشایری و مرزی در حال انجام است .
حکیم زاده با بیان اینکه هرچند که هیچ بدیلی جای حضور فیزیکی در مدرسه را نمیگیرد و اعتماد مربی و متربی مهم است، گفت: در شرایط اضطرار از این بستر استفاده خواهیم کرد و یکی از دستاوردهای تعطیلات مدارس در ایام شیوع کرونا سرعت بخشی به اقدامات آموزشی و پرورشی بوده است.
معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: برای استفاده از این شبکه دستورالعملی داریم که در آن نقشهای مدیریتی و نظارتی وجود دارد که دقیقا براساس همان شرایط مدرسه در حالت عادی است.
حکیم زاده با اشاره به برنامههای دوره ابتدایی در شبکه شاد، اظهار کرد: براساس راهنمای عمل شبکه شاد برای دوره پیش دبستانی و ابتدایی زمان تشکیل کلاسها اعلام شده است و با توجه به شرایط سنی دانش آموزان زمانبندی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: کلاسها در پایه اول و دوم از ساعت٨-١٠و به مدت ٢۵دقیقه، پایه سوم و چهارم از ساعت ٨-10:30 که کلاسها تا سی دقیقه زمان خواهد داشت و پایه پنجم و ششم از ساعت ٨-١١ صبح که تا چهل دقیقه تعلیم خواهند داشت برنامهریزی شده است و البته زمان کلاس فقط برای آموزش نیست بلکه فرآیندهای تعاملی نیز در نظر گرفته شده است.
معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: از مدیران انتظار داریم که اطمینان پیدا کنند که معلمان، دانش آموزان و والدین با شبکه شاد آشنایی پیدا کرده باشند و البته لازم است که والدین در جریان آموزش دانش آموزان تعامل داشته باشند.
حکیم زاده گفت: همه فعالیتهایی که در مدرسه انجام میگیرد در این شبکه نیز در نظر گرفته شود و خوشبختانه در این شبکه این امکان وجود دارد که نظرات دانش آموزان را دریافت کنیم.
وی تاکید کرد: معلمان در این برنامه زمانبندی شده، علاوه بر آموزش باید به فرآیندهای تعاملی با دانش آموزان بپردازند .
معاون آموزش ابتدایی افزود: باید به والدین آگاهی بدهیم که زمان استفاده از ابزارهای آموزش اینترنتی را مدیریت کنند و معلمان در شبکه شاد باید ارزشیابی دانش آموزان را نیز پیگیری کنند.
حکیم زاده در پایان گفت: والدین شرکای آموزشی ما هستند و انتظار داریم همکاران ما برنامه های آگاه سازی را برای والدین در نظر بگیرند و برای آنان نقش حمایتی تعریف کنند.