محمد صیادی روز شنبه با تشریح روشهای غیر حضوری رسیدگی درخواستهای مددجویان و نیازمندان علی الخصوص در دوره شیوع بیماری کرونا افزود: ثبت درخواستهای مددجویان به صورت اینترنتی و یا از طریق سامانه تلفنی ارتباطات مردمی انجام میشود.
وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مددجویان کمیته امداد افراد سالمند یا بیماران صعبالعلاج هستند، اضافه کرد: به منظور کاهش خطر ابتلای این افراد و دیگر خانوادههای تحت حمایت، ستاد مرکزی و استانی پیشگیری از بیماری کرونا در کمیته امداد تمهیداتی را مصوب و اجرایی کرده تا مراجعات افراد نیازمند به دفاتر این نهاد و همچنین مراجعه حضوری مددکاران در منازل مددجویان به حداقل برسد.
صیادی تاکید کرد: مددجویان میتوانند با مراجعه به پایگاه خدمات اینترنتی کمیته امداد به آدرس www.e.emdad.ir درخواستهای مورد نظر خود را ثبت کرده و در کمترین زمان ممکن رسیدگی اطلاع رسانی شود.
این مسؤول از راهاندازی سامانه تلفنی ارتباطات مردمی برای مددجویان خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورتی که مددجویان امکان دسترسی به اینترنت نداشته باشند یا به دلایل فنی همچون قطع شبکه و غییره خدمات آنلاین در دسترس نباشد، میتوانند از طریق سامانه تلفنی ارتباطات مردمی به شماره ۰۹۶۸۸۷ درخواست خود را به مددکاران کمیته امداد اعلام کرده و و پس از دریافت کد رهگیری اقدامات لازم پیگیری شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت به خدمات غیر حضوری این نهاد برای نیازمندان خارج از حمایت این نهاد اشاره کرد و یادآور شد: افراد نیازمندی که تحت حمایت کمیته امداد نیستند هم میتوانند از طریق سامانه ارتباطات مردمی به شماره ۰۹۶۸۸۷درخواست خود را به صورت فایل صوتی، نمابر و رایانامه با ذکر شماره تلفن و آدرس محل سکونت، ثبت کنند تا مددکاران کمیته امداد در کمترین فاصله زمانی به این درخواستها رسیدگی کنند.
استان قزوین دارای ۳۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است.