سمنان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: تردد در محورهای مواصلاتی این استان در روز هشتم فروردین جاری با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد کاهش داشت.

احسان منصور کیایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تاکید مسوولین مبنی بر ماندن در خانه، حجم سفرها بسیار کاهش یافت، به طوری که در ۹ محور ورودی استان سمنان در روز هشتم فروردین آمار تردد خوردوها نسبت به سال گذشته ۷۹ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: ۱۷۲ هزار و ۱۰۰ وسیله نقلیه در این روز در تمام محورهای مواصلاتی و ۱۲ هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه در ۹ محور ورودی استان سمنان تردد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: ۸۸۶ نفر مسافر در روز هشتم فروردین ۹۹ در استان جا به جا شدند که سال گذشته در همین مدت چهار هزار و ۶۹۶ مسافر جا شدند که نشان از کاهش ۸۱ درصدی دارد.

منصور کیایی خاطرنشان کرد: تعداد سفرها برای جابه جایی مسافران از استان سمنان امسال نسبت به همین روز در سال گذشته با کاهش بیش از ۷۴ درصدی به ۱۰۳ مورد رسید.

منصورکیایی اضافه کرد: بهتر است که مردم در این روزها در منزل بمانند و از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند تا از شیوع کرونا جلوگیری شود.

بیش از ۸۰۰ دستگاه  ناوگان عمومی و ۴۰ شرکت حمل و نقل مسافر در استان سمنان در حوزه حمل ونقل جاده‌ای مسافر فعالیت می‌کند.

کل راه‌های حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۸۱۶ کیلومتر آزادراه و بزرگراه است.

سالانه ۲۰ میلیون تردد در محور تهران-مشهد ثبت می‌شود.

ضدعفونی کردن شهرهای استان سمنان و حتی تعدادی از روستاها توسط نیروهای شهرداری، سپاه و گروه های مردمی هم چنین کنترل ورود و خروج با شهرها با تب سنجی و غربالگری از برنامه های مهمی است که این روزها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

مدارس و دانشگاه های این استان نیز به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا پایان سال جاری تعطیل شده است.شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.