مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه این شهرستان سومین شهر آلوده آذربایجان‌غربی است، گفت: ۵۶ نفر ار مبتلایان به کرونا در این شهرستان با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‎اند.

لقمان خسروپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز خوشبختانه مورد مثبت کرونا در بوکان ثبت نشده و شهرستان از ثبات نسبی در این خصوص برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۰ بیمار در بخش ایزوله بیمارستان شهید قلی‌پور این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۱۵ نفر مثبت اعلام شده و پنج نفر نیز مشکوک به بیماری کرونا محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: تمامی اعضای خانواده‌های مبتلا پس از مثبت شدن جواب آزمایش آنها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تحت مراقبت ویژه و بررسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نمونه‌های افراد مشکوک به این بیماری برای آزمایش به مرکز استان ارسال می‌شود، گفت: نتایج نمونه‌های ارسالی در مدت ۴۸ ساعت مشخص خواهد شد و بر این اساس احتمال اینکه نمونه مثبت بیشتری در شهرستان گزارش شود، زیاد است.

سرپرست فرمانداری بوکان در خصوص وضعیت و جایگاه این شهرستان در آذربایجان‌غربی بیان کرد: بوکان هم‌اکنون با داشتن ۸۰ مورد بیمار مثبت بعد از ارومیه و خوی در جایگاه سوم  قرار دارد که این وضعیت قرمز تنها در صورت مشارکت مردم کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون ۹ نفر از افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان که همگی آنها دارای سن بالا و بیشتر دارای بیماری زمینه‌ای بودند، فوت کرده‌اند.

«خسروپور» گفت: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.

وی ادامه داد: اهالی روستاهای تابع شهرستان اجازه تردد و ورود به شهر را ندارند و ساکنان شهر بوکان هم اجازه تردد به روستاهای این شهرستان و دیگر شهرها را ندارند و در مواقع بسیار ضروری، جهت دریافت مجوز تردد، ساکنان شهر بوکان به فرمانداری و ساکنان روستاها به دهیاری‌ها مراجعه کنند.

بوکان سومین شهر پرجمعیت آذربایجان‌غربی بعد از ارومیه و خوی است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

 ۶۴۸ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۵۳ نفر فوت کرده‌اند.

سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان کشوری ۱.۷ درصد و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۲ درصد است.