تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

تهران-ایرنا- منابع یمنی روز دوشنبه از حملات هوایی ائتلاف سعودی-اماراتی به مناطقی در شمال صنعا پایتخت یمن خبر دادند.

به گزارش خبرنگار المسیره، جنگنده‌های ائتلاف سعودی دانشکده جنگ واقع در شمال صنعا را شش بار و برخی مناطق دیگر را ۱۵ مرتبه بمباران کردند.

مناطقی چون «عطان»، «النهدین» چهار مرتبه و پایگاه «الدیلمی» و «الحفا» نیز پنج مرتبه توسط جنگنده‌های ائتلاف بمباران شد.

طبق این گزارش جنگنده‌های این ائتلاف همچنان در حال گشت‌زنی بر فراز آسمان پایتخت هستند.

این در حالی است که این جنگنده‌ها در استان الحدیده نیز به طور گسترده به پرواز درآمده اند.

این حمله در حالی صورت می گیرد که نیروهای مسلح یمن روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی موشکی و هوایی ارتش و کمیته های مردمی این کشور روز یکشنبه بزرگترین عملیات را در عمق عربستان انجام دادند و چنانچه محاصره یمن و حملات دولت ریاض ادامه یابد پاسخ های کوبنده تری را دریافت خواهد کرد.

طبق این بیاینه، در عملیات مشترک نیروی موشکی و هوایی نیروهای یمنی، تعدادی از اهداف حساس در ریاض پایتخت دشمن متجاوز سعودی با موشک‌های ذوالفقار و تعدادی هواپیمای «صماد ۳» مورد هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر، شیوع ویروس همه‌گیر موسوم به «کووید۱۹» و نگرانی از گسترش آن در یمن که زیرساخت های پزشکی و بهداشتی اش طی ۵ سال جنگ نابود شده است،‌ باعث شده زمزمه‌هایی از برقراری آتش‌بس موقت در این کشور به گوش برسد.

از این رو «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد هفته گذشته خواستار توقف فوری همه درگیری‌ها در سراسر جهان برای مقابله با همه‌گیری کرونا به ویژه د مناطق جنگ‌زده شد.

به دنبال این درخواست، ائتلاف سعودی، دولت مستعفی یمن و نیز انصار الله تمایل خود را برای برقراری آتش بس اعلام و از این درخواست حمایت کردند.

با وجود تمایل ها برای برقراری آتش‌بس در یمن، اما در عرصه میدانی وضع به گونه‌ای دیگر است. به نحوی که  «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه اعلام کرد که تعدادی از جنگنده‌های ائتلاف سعودی بر فراز آسمان صنعا پایتخت این کشور به پرواز درآمده بودند، که سامانه پدافند هوایی «فاطر ۱» ضمن مقابله، آنها را مجبور به ترک حریم هوایی یمن بدون انجام عملیاتی کرد.