سید جواد حسینی روز سهشنبه طی گفتگو با خبرنگار ایرنا در سبزوار عناوین این کتابها را "آﺷﻧﺎﯾﯽ ﺑﺎ اوتیسم، رفتن به رایشگاه، ﻋوض ﮐردن منزل، رفتن به ﻣطب ﭘزﺷﮏ و نحوه ﺑرﺧورد ﺑﺎ ﭼﺎﻟشهای رفتاری ﮐودﮐﺎن دارای اﺧﺗﻼل طیف اوتیسم" برشمرد.
وی ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور الگوسازی مدرسه انطباقی دانشآموزان دارای اختلال طیف اوتیسم و الگوسازی مدارس انطباقی پذیرای دانشآموزان تلفیقی فراگیر به ویژه دانشآموزان این طیف را در دستور کار قرار داده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پارسال ۹ جلد کتاب مهارت آموزی تصویری دوره ابتدایی با تاکید بر مهارتهای خودیاری، ارتباطی و تعاملی برای دانشآموزان طیف اوتیسم تدوین و وارد چرخه آموزش شد.
وی بر نقش موثر نیروی انسانی، دانشآموزان و والدین در آموزش و پرورش دانشآموزان دارای نیازهای ویژه تاکید و بیان کرد: برگزاری دورههای ضمن خدمت ویژه مدیران، معلمان، نیروهای توانبخشی و مشاوران در زمینه آشنایی با اوتیسم، موجب ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به این گروه از نوآموزان و دانشآموزان شده است.
حسینی همچنین به نیاز کشور به ۱۴ مدرسه استاندارد ویژه دانشآموزان اوتیستیک اشاره و بیان کرد: امسال با کمک سازمان تجهیز و نوسازی مدارس این تعداد مدرسه در استانهایی که به اینگونه مدارس نیاز دارند ساخته میشود.
سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۲ هزار و ۵۲۴ نوآموز و دانشآموز مبتلا به اوتیسم در مدارس ویژه و ۲۲۲ دانشآموز اوتیستیک را در طرح تلفیقی فراگیر خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی زیر پوشش دارد.