تهران - ایرنا- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تسلیت درگذشت مرحوم حاج محمود اکبرزاده یزدی، وی را از شاعران و بزرگان شعر آئینی و هنرمندی انقلابی توصیف کرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی با صدور پیامی، درگذشت حاج محمود اکبرزاده یزدی شاعر و مدیحه سرای اهل بیت علیهم السلام را تسلیت گفت.

وی افزود: درگذشت یکی از بزرگ‌ پیشکسوتان شعر آیینی، ستایشگر شیفته آل الله (س)، هنرمند انقلابی و خادم الرضا (ع)، مرحوم حاج محمود اکبرزاده یزدی، این پیرغلام حضرت اباعبدالله (ع) را، محضر امام عصر (عج) و نائبشان و همه عشاق نظم سرای آستان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، تسلیت عرض کرده و از درگاه پروردگار متعال، برای آن مرد بزرگ آمرزش، رحمت و میهمانی بر سر سفره سید الشهداء (ع) و برای بازماندگان ارجمند وی صبر و اجر مسألت کرد.

حاج محمود اکبرزاده شاعر

محمود اکبرزاده متولد ۱۳۱۲ در محله نوغان مشهد بود. او از پایه‌گذاران انجمن‌های قدیمی شعر مشهد و همچنین رئیس کانون مداحان این شهر بود. اکبرزاده مداحی را از ۱۳۲۵ شروع کرد و علاوه بر پیرغلام اهل بیت علیهم السلام ، خادم حرم امام رضا علیه السلام نیز محسوب می‌شد.

این شاعر و مداح اهل‌بیت (ع) که به دلیل عفونت ریه در یکی از بیمارستان‌های مشهد درگذشت. از او به عنوان «مردی که حافظ انجمن‌های شعر و مداحی مشهد بود» و «از مشوقان شاعران جوان خراسان» یاد می‌شود.