به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور محمدزاده اظهار داشت: آموزش های کلاسی و حضوری نیمه دوم سال ۱۳۹۸ دوره های سوادآموزی تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفت و این سازمان برای به حداقل رساندن این آسیب، روش های مختلفی از جمله آموزش از فضای مجازی و رسانه های ملی و استانی به کارگرفت.
وی از ابتکارات آموزش دهندگان در برقراری ارتباط با سوادآموزان خود و اتخاذ تصمیم در نحوه اداره ادامه آموزش کلاس های سوادآموزی تقدیر و تشکر کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش به تشریح اولویت ها و سیاست های سوادآموزی پرداخت و گفت: همه مدیران کل آموزش و پرورش استان ها به همران معاونین خود متناسب با این سیاست ها، برنامه عملیاتی معاونت سوادآموزی استان را تهیه و پس از توافق با این سازمان و بودجه ریزی عملیاتی، اجرایی کنند.
محمدزاده تدوین و اجرای برنامه عمل سالانه ستادی و استانی در چارچوب سیاست های ابلاغی، توسعه سوادآموزی با بهره برداری از محتوای دیجیتالی و آموزش از طریق تبلت و نرم افزارهای آموزشی و اجرای برنامه سوادآموزی سه سطحی و حمایت ازطرح های شتاب بخشی محلی و منطقه ای در سوادآموزی را از مهم ترین سیاست های سازمان نهضت سواد آموزی در سال ۹۹ عنوان کرد.
وی با یادآوری اهمیت پیگیری تصویب و استقرار مرحله دوم نظام آموزش بزرگسالان افزود: پیگیری و تصویب لایحه الزامی شدن آموزش عمومی درگروه سنی کمتر از ۳۰ سال از طریق دولت و مجلس محترم شورای اسلامی نیز در سال ۹۹ باید مورد توجه قرار گیرد.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی افزود: پژوهش و توسعه فناوری های نوین در آموزش، تدریس و رویه های اداری، پشتیبانی و به روز آوری سامانه سوادآموزی، پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد و اطلاعات آموزش دهندگان و ترغیب و تنویر افکار عمومی و حساس سازی جامعه و عوامل سهیم و موثر در همکاری از دیگر اولویت های سازمان نهضت سواد آموزی است.
محمدزاده به توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی اشاره کرد و گفت: آموزش و ارتقای سطح فرهنگ اسلامی و عمومی گروه های هدف، ارتقای توانمندی نیروی انسانی شاغل درحوزه سوادآموزی، کیفیت بخشی وتقویت نظارت بر فرآیند ثبت نام، آموزش، سنجش وارزشیابی تحصیلی و مدیریت بهینه و افزایش بهره وری منابع و مصارف مالی و تقویت مشارکت موسسات و بخش های غیر دولتی و نهادهای بین المللی مورد توجه سازمان نهضت سواد آموزی قرار می گیرد.