شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در نوروز امسال‌ ۲ هزار و ۶۳۲ نوبت بازرسی و بازدید نظارتی در این استان از مجموعه‌های گردشگری انجام شد.

به گزارش ایرنا، مهرداد جوادی روز شنبه با اعلام این خبر تاکید کرد: این تعداد نوبت بازدید از ۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال‌جاری انجام شد.

وی افزود: این بازرسی‌ها از مراکز اقامتی، پذیرایی و بین‌راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت شامل کمپ‌ها، مهمان‌سراها و خانه‌های مسافر چهارمحال و بختیاری انجام شد.

جوادی تصریح کرد: در این مدت ۳ فقره شکایات به ستاد هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری اعلام شد که ۲ فقره در حال بررسی بوده و یک فقره خاتمه یافته است.

به گزارش ایرنا، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، در سال‌جاری هیچ‌کدام از مراکز اقامتی زیرمجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری مسافر و یا گردشگری از استان‌های دیگر برای اسکان نپذیرفتند.

همچنین برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا، هیچ‌کدام از مراکز اقامتی زیر مجموعه این اداره کل حق پذیرش مسافر تا اطلاع بعدی را ندارند.

اسکان مسافران در مدرسه‌ها، خانه‌های معلم و مکان‌های عمومی مانند بوستان‌ها و معبرهای عمومی تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

بیماری ویروسی کرونا یا کووید ۱۹ اکنون در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها