«سارا جامی» در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به استقبال اصناف از جشنواره بهاره مجازی گفت: طرح جشنواره بهاره تا آخر اسفند ماه برقرار بود، اما باتوجه به ادامهدار شدن شرایط پیشین، تصمیم گرفته شد که این طرح به صورت ملی و بلندمدت ادامه یابد. بنابراین از روز جمعه طرح فروش اینترنتی اصناف با رونمایی از سامانه اینترنتی «بازارگاه ایران» مجدد آغاز به کار کرد .
وی ادامه داد: این طرح بلندمدت بوده و قرار است در کل سال فروش اینترنتی برقرار باشد؛ به این ترتیب فروش تنها به ایام عید و بهار محدود نمیشود.
جامی افزود: بانک مرکزی، وزارت صنعت، وزارت ارتباطات و صدا و سیما شورای سیاستگذاری این طرح هستند اما اجرای آن به بخش خصوصی واگذار شده است؛ در واقع سیاستگذاری توسط دولت و اجرا توسط بخش خصوصی انجام میشود.
این مقام مسوول در مرکز توسعه تجارت الکترونیک درباره میزان استقبال از جشنواره بهاره مجازی گفت: هنوز آمار دقیقی از میزان فروش اینترنتی در اسفند ماه وجود ندارد اما بررسیها نشان میدهد فروش اینترنتی در حوزه کالا نسبت به زمان مشابه سالهای قبل افزایشی بوده است.
وی با اشاره به استقبال خوب اصناف از این طرح ادامه داد: یکی از سایتها اعلام کرد که ۴ هزار احد صنفی سنتی در آن سایت ثبت نام کردهاند که آمار قابل توجهی است. حتی ۳۰۰ واحد صنفی درخواست مشاوره در این بازه زمانی را داشتند اما به علت کوتاه بودن زمان جشنواره، نتیجه آنچنان که باید مطلوب نبود.
وی اظهار امیدواری کرد که با آغاز طرح جدید، اصناف سنتی بتوانند بخش قابل توجهی از اجناس و کالاهای خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانند.