محمدحسین محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت حدود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب در کردستان مصرف شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار مترمکعب بود.
وی با بیان اینکه این افزایش مصرف بیشتر ناشی از شیوع ویروس کرونا و شستشو و رعایت بهداشت فردی بود، افزود: خانه تکانی آخر سال نیز در بیشتر شدن مصرف آب مشترکان تاثیر داشته است اما نیاز است شهروندان در مصرف بهینه آب اهتمام لازم را داشته باشند تا دجار قطعی و افت فشار نباشیم.
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان یادآور شد: در شرایط کنونی برای رفاه حال شهروندان و عدم نیاز به حضور آنان در باجهها و عابربانکها، بخشی از خدمات مورد نیاز مشترکان در زمینه تأمین آب شرب و سایر فعالیتهای این شرکت به صورت غیرحضوری انجام میشود.
محمدی اضافه کرد: امکان اعلام مصرفی و تعویض کنتور، صدور و پرداخت قبوض، قطع و وصل انشعاب به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت برای شهروندان در هر نقطه که به اینترنت دسترسی دارند، فراهم شده است.
وی اظهار داشت: شهروندان میتوانند از طریق تلفن همراه یا رایانه شخصی با مراجعه به سامانه خدمات مشترکان آب و فاضلاب به آدرس abfacs.ir خدمات مورد نیاز خود را در کوتاهترین زمان ثبت و پیگیری کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان تاکید کرد: مشترکان مواردی از قبیل قطعی آب، شکستگی کنتور و سایر حوادث مرتبط را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ اطلاع داده و در خصوص این امور، مراجعه حضوری به واحدهای تابعه این شرکت ضرورت ندارد.
در حال حاضر ۲۷ شهر، ۳۷۸ هزار مشترک در بخش آب و ۳۶۳ هزار مشترک بخش فاضلاب از خدمات شرکت آبفای شهری کردستان بهرهمند هستند.