به گزارش روز یکشنبه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام علی ذوعلم با تأکید بر اینکه این اقدام در جهت جامعتر و کارآمدتر شدن محتوای کتابهای درسی انجام میشود، اظهار داشت: در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی جلسات هیأت اندیشهورزی مخصوص دانشآموزان، به عنوان مخاطبان اصلی و بهرهبردار نهایی کتابهای درسی برگزار میشود.
وی افزود: در همین راستا باید دانش آموزان را در سازماندهی محتوا و اولویتها دخیل کرده و از آنها استفاده کنیم؛ به خصوص دانش آموزان نخبه و فعال در تشکلهای دانشآموزی مثل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی یا سازمان دانش آموزی که از تأمل عمیق تری برخوردارند.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: باید به کارآمدتر کردن فرآیندها، پژوهش ها، تالیف کتاب های درسی و تولید بسته های یادگیری بپردازیم.
ذوعلم خاطرنشان کرد: بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، استقرار کامل ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری، شکلدهی به شورای راهبردی حوزههای تربیت و یادگیری، برخی از اقداماتی است که کمک می کند فرآیندها کاملتر شود؛ راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور این دانش آموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف شود و در نهایت خروجی این سازمان تاثیرگذار، عمیقتر، باکیفیتتر و متقنتر شود.