تهران- ایرنا- سامانه پیشخوان خدمت دانشگاه پیام‌نور برای پاسخگویی امور اداری همکاران و دانشجویان و به منظور پرهیز از مراجعه حضوری در دوران شیوع بیماری کرونا راه‌اندازی شد.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه پیام نور، معاون اداری، مالی و عمرانی این دانشگاه با بیان اینکه سامانه پیشخوان خدمت دانشگاه پیام نور سالم‌ترین و سریعترین راه جهت پیگیری تقاضای ارباب رجوع است، اظهار داشت: همکاران، دانشجویان و ارباب رجوع می‌توانند به راحتی و در سریعترین زمان ممکن بدون صرف هزینه ضمن ثبت درخواست خود در سامانه پیشخوان خدمت دانشگاه پیام نور با دریافت شماره پیگیری و شماره نامه از طریق پیامک، آن را پیگیری کنند.

حسن علیزاده افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی ستاد ملی پیشگیری از کرونا و به منظور مقابله هرچه بیشتر با گسترش این بیماری، کارمندان (عضو علمی و اداری)، دانشجویان و ارباب رجوع جهت انجام امور اداری می توانند درخواست های خود را از طریق پیشخوان خدمت به آدرس http://pishkhan.pnu.ac.ir/ارسال کرده و از همان طریق می توانند نتایج آن را دریافت کنند.

وی ضمن برشمردن مزایا و قابلیت های سامانه پیشخوان خدمت دانشگاه پیام نور گفت: این سامانه با هدف حذف یا به حداقل رساندن عملیات پرهزینه ارسال نسخه کاغذی به سازمان، مراجعه حضوری ارباب رجوع برای ارسال و پیگیری نامه، حذف عملیات اسکن و ثبت نامه در سیستم مکاتبات اداری و همچنین امکان نظارت کامل برفرآیند ثبت نامه، براساس دسترسی‌های متنوع کاربران دبیرخانه راه اندازی شده است.

وی ارسال پیامک به ارباب رجوع در صورت تغییر وضعیت پیگرد نامه‌های دریافتی و امکان ورود به سامانه از طریق شماره همراه و مشاهده وضعیت نامه‌های ارسالی برای ارباب رجوع را از دیگر شاخص های این سامانه معرفی کرد.

برای استفاده از این سامانه نیاز است از مرورگرهای Internet Explorer نسخه ۱۱، Firefox از نسخه ۵۲ به بعد، Chrome از نسخه ۴۹ به بعد، Safari نسخه ۱۱ به بعد، Opera از نسخه ۵۰ به بعد و Edge از نسخه ۱۶به بعد برای نمایش بهینه استفاده نمائید.

در صورتی که نسخه مرورگر پایین تر از موارد ذکر شده باشد، ممکن در استفاده از برخی امکانات این سامانه مشکلاتی رخ دهد. دانشجویان دانشگاه پیام نور تمام اطلاعیه های مربوط به خدمات الکترونیکی این دانشگاه را از طریق پرتال دانشگاه پیام نور به نشانی www.pnu.ac.ir پیگیری کنند.