یزد - ایرنا – رییس بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) شهرستان ابرکوه گفت : این مرکز بهداشتی و درمانی به دستگاه رادیوگرافی پانورامیک عکسبرداری از فک و صورت رنگی با بازوی سفالیک(Panoramic Radiography به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به همت بخش خصوصی تجهیز شد .

دکتر محمدعلی شیخی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از خدمات این دستگاه در قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تعرفه دولتی انجام می شود .

وی اظهار کرد: دستگاه یادشده در حقیقت یک اسکنر پانورامیک است که به کمک اشعه‌ ایکس تصویری خطی از کل دندان های فک بالا و پایین تهیه می کند.

این مسوول درمانی ابرکوه ادامه داد: پارسال بیمارستان به دستگاه سی. تی. اسکن و ماموگرافی تجهیز شد.

رییس بیمارستان ابرکوه اضافه کرد: به زودی با اتمام ساخت مکان سی. تی .اسکن که نیاز به سرب کوبی و تجهیزات تکمیلی دارد ،مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اسفندماه پارسال این دستگاه به ارزش ۲۴ میلیارد ریال خریداری شد و مرکز تصویر برداری بخش رادیولوژی درمانی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس نامگذاری شد.

شیخی با قدردانی از تلاش ها و پیگیری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و رییس و برخی  مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یزد در پیگیری تامین دستگاه یادشده تاکید کرد: همزمان با انتقال دستگاه ، عملیات ساخت مکان سی. تی .اسکن با ۲۰۰ مترمربع زیربنا شروع شد که تاکنون ۵۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین اضافه کرد: به زودی بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه آی.سی.یو بزرگسالان(  ICU)  با ظرفیت ۶ تخت و تجهیزات کامل راه اندازی می شود .

رییس بیمارستان ابرکوه  با بیان اینکه با راه اندازی آن همراه با دستگاه سی. تی. اسکن ۶۰ درصد اعزام بیماران به مرکز استان یزد کاهش پیدا می کند ، ادامه داد:  با راه اندازی آن کمک شایانی به درمان بیماران تصادفی در غرب استان یزد و همچنین شمال استان فارس می شود.

هم اکنون این بیمارستان علاوه بر اینکه مجهز به تجهیزات رادیولوژی از جمله ماموگرافی ، سونوگرافی و

او.پی.جی( OPG) است ، دارای ۱۵ پزشک متخصص و عمومی شامل جراحی عمومی، داخلی، بیهوشی ، قلب‌ و عروق ، زنان و زایمان ، اطفال و رادیولوژی ، روانپزشک ، عفونی و پاتولوژی وطب اورژانس است.

شهرستان ابرکوه یک باب بیمارستان دولتی ، پنج مرکز خدمات جامع سلامت  ، ۱۵ خانه بهداشت ، ۶ پایگاه سلامت جامعه ، یک باب آزمایشگاه مرکزی ، ۲ مرکز اورژانس جاده‌ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دارد که به مردم خدمات ارایه می کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.