همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: برای آسان‌شدن دسترسی مردم به دستگاه قضایی و شتاب‌بخشی به روند رسیدگی به دعاوی، دادرسی الکترونیکی پرونده‌ها در اولویت است.

حسن خانجانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در این راستا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دایر شده که همدان یکی از استان های پیشرو در حوزه دفاتر خدمات بوده و هم اینک لوایح و شکایت ها از طریق دفاتر خدمات ارسال می شود. 

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های لازم برای ارتباط ویدئو کنفرانسی فراهم شود اضافه کرد: بخش هایی از پیش نیازهای دادرسی الکترونیکی فراهم شده که باید تکمیل شود یعنی به سمت دادرسی کامل الکترونیکی پیش رفت.

دادستان عمومی و انقلاب همدان خاطرنشان کرد: نخستین دفتر خدمات الکترونیکی سال ۹۴ در همدان راه اندازی شد و هم اینک ۶ دفتر فعال در این استان وجود دارد و زمینه راه اندازی ۶ دفتر خدمات قضایی جدید نیز مهیا شده است تا همه حوزه های قضایی به دفاتر خدمات الکترونیکی به عنوان یکی از ابزارهای نوین الکترونیکی مجهز شوند.

وی تاکید کرد: هم اینک دروازه ورودی پرونده ها دادگستری ها و دادسرها نیستند بلکه دفاتر خدمات قضایی هستند به طوری که اکنون افراد بدون نیاز به حضور در هر نقطه کشور می توانند برای اقدام قضایی و پیگیری لوایح، شکایت خود را در دفتر قضایی همدان تنظیم و درخواست خود را ثبت کنند.

خانجانی درباره محدودیت های ایجاد شده پس از شیوع کرونا در دادگستری و دادسرها برای مراجعه مردم بیان کرد: دستگاه قضایی نیز تابع تصمیم های ستاد مقابله با کرونا است و باید طرح فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید این ستاد را اجرایی کند که در این راستا با بهره گیری از امکانات الکترونیکی میزان مواجهه مستقیم با شهروندان را کاهش داده است.

به گفته کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا ۲۲ فروردین امسال ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به چهارهزار و ۲۳۲ نفر رسیده است.