زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه گسترش یابد به گونه‌ای که این فرهنگ در میان همه اقشار تبیین و به آن عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز شنبه در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با خود ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم بوده و به تعبیر امام خمینی(ره)از شریف ترین واجبات است.

وی بیان کرد: در روایات مختلف مباحث بسیاری برای تشویق به امر به معروف و نهی از منکر شده و هم تهدید بسیاری در مورد ترک آن شده است که نشان از اهمیت آن دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب بسیار بوده و با توجه به اهمیت آن سطوح مختلف در جامعه برای آن برنامه ریزی شده که گاهی فردی و گاهی اجتماعی است.

حجت الاسلام  و المسلمین محامی افزود: با توجه به تعداد بالای جامعه کارمندان در سطح کشور و گستردگی آن، اگر امر به معروف و نهی از منکر در سطح دولت و کارگزاران نظام عمل شود بسیاری از جامعه ما اصلاح و فضای کشور تغییر مناسبی خواهد کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تلاش در زمینه احیای این واجب فراموش شده یک گام بسیار ارزشمند است و با توجه به گستردگی کار ارزش مضاعف نیز خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در این مسیر باید راه درست امر به معروف و نهی از منکر را بدانیم و گرنه بد عمل کردن خود موجب یک منکر میشود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی افزود: آن چیزی که در این زمینه مهم تر بوده کار مردمی و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر و یا همان مطالبه گری اجتماعی است. 

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از سال گذشته رویکرد خود را در راستای مطالبه گری قرار داد که همان خواسته مردم است.

 محسن اکبری افزود: این اقدام ثمرات خوبی داشت و این شیوه کار موجب دلگرمی بیشتر مردم شد.

وی تاکید کرد: در زمینه مقابله با کرونا نیز دوستان ما در مجموعه ستاد که در بخش فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند سعی کردند نسبت به ترویج امید در جامعه فعالیت کنند.