گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اجرای طرح غربالگری شهروندان توسط گروه‌های جهادی، بسیج و سپاه و همراهی مردم برای ماندن در خانه و قطع زنجیره کرونا گفت که روند ابتلای به این بیماری در استان رو به کاهش است.

عبدالرضا فاضل روز یکشنبه اظهار داشت: از هفته نخست امسال به غیر از روز ۱۵ فروردین، شیب ابتلا به کرونا در گلستان نزولی بود و میزان مبتلایان نسبت به دوران اوج این بیماری در اواسط اسفند پارسال به یک چهارم کاهش یافت.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و شهروندانی که با ظن ابتلا به این بیماری راهی بیمارستان ها می شوند از حال عمومی مساعدتری نسبت به مراجعه کنندگان اسفندماه برخوردارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: از اول اسفند پارسال تا دیروز ۵ هزار و ۷۰۰ مورد بیمار با علایم ابتلا به کرونا بستری شدند که از این تعداد ۲۷۰ نفر با ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایران تا دیروز شنبه ۲۳ فروردین ماه ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور  قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

همچنین تاکنون ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از این بیماران بهبود یافته، درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند. چهار هزار و ۳۵۷ نفر نیز تاکنون به خاطر ابتلا به بیماری کرونا در ایران جان باخته‌اند.