تهران - ایرنا - سرپرست کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پی ارسال پیامک شماره اورژانس اجتماعی به مردم جهت گزارش موارد کودک‌آزاری و همسرآزاری گفت: با این پیامک و آگاهی مردم، میزان تماس‌ها بیش از دو برابر شد اما نکته جالب توجه اینکه در کنار این موارد، مردم مشکلات معیشتی را نیز به گزارش‌های خود افزوده‌اند.

محمود علی‌گو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وظیفه کارشناسان بهزیستی در سامانه تلفنی ۱۲۳، رسیدگی به اختلافات خانگی و آسیب های اجتماعی مانند همسر آزاری، کودک آزاری معلول آزاری، سالمند آزاری و گزارش های خودکشی است اما بیشترین تماس های اخیر مربوط به موضوعات معیشتی بود درحالیکه این موضوع را تاکنون در گزارش های اورژانس اجتماعی نداشتیم و اکنون و به مجموعه گزارش های ما اضافه شد.

وی افزود: در این ایام بعد از ارسال پیامک برای مردم، میزان تماس ها  صورت قابل توجهی افزایش داشت که این میزان در استان های مختلف، متفاوت بود اما به طور میانگین در کشور بیش از دو برابر رشد داشت.

سرپرست کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: توانستیم در این مدت به صورت قابل قبولی، حجم خدمات اورژانس اجتماعی را افزایش دهیم و در این راستا تعداد اپراتورهای کارشناس دو برابر شد.

علی‌گو تاکید کرد: اورژانس اجتماعی به مواردی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول آزاری و خودکشی می پردازد.

به گزارش ایرنا، اشاره سرپرست کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به پیامکی است که روز جمعه ۲۲ فروردین برای مردم ارسال شد.

در این پیامک تاکید شده است:‌ در صورت مشاهده یا مواجهه با موارد کودک آزاری، همسر آزاری در ایام کرونا، برای دریافت خدمات اجتماعی - روانی به صورت رایگان و شبانه روزی با شماره تلفن ۱۲۳، اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، تماس بگیرید.  

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره پیامک صادر شده امروز مبنی بر گزارش کودک آزاری به سامانه ۱۲۳ گفت: پیامک صادر شده امروز در مورد کودک آزاری مربوط به وزارت بهداشت نبود. این پیامک احتمالا از طرف سازمان بهزیستی و با هماهنگی وزارت ارتباطات ارسال شده است. موضوع کودک آزاری هم در حوزه بهزیستی است.

۱۰۷۱