بندرعباس- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ثبت نام و سفارش الکترونیکی کتاب های درسی دانش آموزان برای سال تحصیلی (۱۴۰۰-۱۳۹۹) از امروز ۲۴ فرودین ماه در استان آغاز شد.

موسی دادی زاده سرخایی عصر یکشنبه با اعلام این خبر افزود: والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به شیوه فردی و گروهی اقدام به خرید و ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده را انجام دهند.
وی بیان داشت: سفارش کتاب ها در همه دوره‌های عادی، استعداد درخشان و دانش آموزان با نیازهای ویژه است که  با توجه به تفکیک پایه ها و مقطع تحصیلی تا ۱۶ شهریور امسال ادامه دارد.
وی بیان داشت: دانش آموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیش‌حرفه‌ای استثنایی، پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی‌و حرفه‌ای وکاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی از تا ۲۳ خرداد سالجاری اقدام به ثبت‌نام کتاب‌های درسی کنند.
این مسوول فرهنگی اظهارداشت: ثبت‌نام و سفارش بسته آموزشی دانش آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی(عادی و استثنایی)، پایه هفتم متوسطه اول عادی، پیش‌حرفه‌ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه‌ای استثنایی از  هشتم تیر ۹۹ پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل، انجام می شود.
دادی زاده گفت: دانش آموزانی که به دلایی همچون تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی هستند، در این صورت پس از ثبت‌نام در مدرسه محل تحصیل از ۱۷ تیر امسال نسبت به اصلاح سفارش اقدام نمایند.
وی هدف از فروش کتاب های درسی از طریق سامانه را توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب‌های درسی و نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی عنوان کرد.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان افزود: بهای کتاب های درسی برای ثبت سفارش، براساس قیمت های پشت جلد کتاب بوده  و کتاب ها نیز از طریق مدرسه محل تحصیل دانش آموزان که در سفارش کتاب هایشان نام آن مدرسه را قید کرده باشند، توزیع می شود.