کرمان - ایرنا - آزمایشگاه مرجع تشخیص ملکولی با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار در رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شبانگاه یکشنبه افزود: آزمایشگاه مرجع تشخیص ملکولی با همت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، شهرداری و شورای اسلامی شهر تأمین اعتبار، تجهیز و راه اندازی شد.

علی اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: بعد از تجهیز شدن آزمایشگاه مولکولی در رفسنجان، نیاز بود که در مرحله آزمایش قرار گیرد و این امر باید توسط مرجع پاستور ایران مورد تأیید قرار می گرفت که مورد تأیید واقع و این آزمایشگاه به شبکه آزمایشگاه های کشوری ملحق شد.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه در حال حاضر به منظور تشخیص بیماری کرونا و تست های تخصصی این بیماری فعالیت می کند و بعدها در تشخیص بیماری های دیگر از قبیل اچ. آی. وی، هپاتیت B، هپاتیت C و آنفلوآنزا استفاده خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تاکنون نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به بیماری کرونا را کرمان ارسال می کردیم اظهار داشت: امکان اطلاع از ابتلای بیماران به کرونا در مدت زمان کوتاه با راه اندازی آزمایشگاه در رفسنجان فراهم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان نیز گفت: تمام اقشار به ویژه کادر درمان، کادر آزمایشگاهی و افرادی که در خط مقدم جبهه کرونا قرار دارند به منظور پیشگیری از انتشار این ویروس درگیر شده اند که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام علی هاشمیان بیان کرد: ما به عنوان سرباز در یک مسیر وظیفه داریم در راستای تأمین سلامت مردم و جامعه تلاش کنیم در این بحران مرجع ما دانشگاه علوم پزشکی است و بقیه ارگان ها آن چیزی که باید انجام شود تا بر بیماری کرونا غلبه کنیم باید به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند.

وی تصریح کرد: شهرداری رفسنجان در این راستا فعّالانه عمل کرد و در ابتدای شیوع بیماری بسته های بهداشتی درب منازل و خانه ها توزیع کرد و ضدعفونی پارک ها، معابر و خودپردازها را انجام داد تا امکان انتقال آلودگی کاهش یابد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: وجود آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در رفسنجان الزامی بود زیرا جمعیت ۲ شهرستان رفسنجان و انار بالغ بر ۳۴۰ هزار نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی است و نمونه های موارد مشکوک به کرمان ارسال می شد و جواب آن دیر می آمد لذا برای تشخیص بیماری یک صدم ثانیه هم طلاست.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه زیرساخت مهمی در بحث کرونا است و آماده سازی آن توسط دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، شهرداری و شورای اسلامی شهر با اعتبار بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال انجام شده است.

رفسنجان با جمعیت ۳۲۰ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.