تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

گرگان - ایرنا - اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی گرگان، آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای جبران خسارت باشگاه‌های ورزشی گلستان و راه‌اندازی خط تولید ضدعفونی‌کننده دست در پارک علم و فناوری، آخرین اخبار روز دوشنبه کرونا در گلستان است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های درون شهری و حمل و نقل عمومی این شهر خبر داد و گفت: بر روی صندلی‌های اتوبوس‌های درون شهری به صورت یک در میان برچسب زده شده تا مردم از نشستن در کنار هم و بر روی آنها خودداری کنند.

مهدی کمال‌غریبی اظهار داشت: شهروندان گرگانی اغلب موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند اما به علت حجم بالای مسافر در برخی مسیرها و کمبود اتوبوس، ممکن است در مواردی فاصله اجتماعی مورد نظر نادیده گرفته شود.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا، اقدامات لازم برای ایمنی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون شهری انجام شد و اتوبوس‌ها هر شب و تاکسی ها نیز روزها در خیابان ها ضدعفونی می‌شوند.

**

رییس پلیس فتا گلستان نسبت به کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان در ایام کرونایی در استان هشدار دارد.

ابراهیم پرسا اظهار داشت: مجرمان سایبری با درج تصاویر غیرواقعی از نیازمندان در کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی، از احساسات شهروندان سوء استفاده کرده و تقاضای برای دریافت کمک‌ مالی ، آنها را به صفحات جعلی بانکی، هدایت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در روشی دیگر کلاهبرداران با درج آگهی‌هایی همچون کسب درآمد در منزل و"در خانه میلیونر شوید" از طریق سایت‌های کاریابی و یا سایت‌های آگهی محور از شهروندان مبالغی را به‌عنوان ثبت نام و ارسال مواد اولیه، دریافت و پس از واریز پول، کلاهبرداران دیگر تماس‌ها و پیام‌های آنها را پاسخ نمی دهند.

**

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه بر برگزاری رزمایش مواسات تا عید فطر در این استان تاکید کرد و گفت: تخفیف، تقسیط و کمک ادارات به مردم و هدایت خیرانی که همیشه در ماه رمضان بر پا کننده مراسم افطاری بودند به سمت کمک‌های مورد نیاز امروز جامعه، از جمله کارهای ضروری در اجرای این طرح است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: مساجد بهترین پایگاه برای این گونه فعالیت‌ها هستند و ائمه جمعه و جماعات باید در راس اجرای این طرح قرار بگیرند.

**

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: این صندوق برای مقابله با کرونا و جبران خسارت وارد شده به باشگاه‌های ورزشی ۲۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه (هر درخواست حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال) اختصاص داد.

حسن پهلووری اظهار داشت: براساس تفاهم نامه‌ این صندوق با اداره کل ورزش و جوانان گلستان، باشگاه‌های تعطیل شده ناشی از شیوع کرونا می توانند در قالب طرح همیار از تسهیلات در نظر گرفته استفاده کنند.

وی یادآور شد: مدت بازپرداخت این تسهیلات حداکثر ۳ ساله خواهد بود و مدیران و مالکان باشگاه‌ها می توانند از اوایل اردیبهشت نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند که وام مورد نظر حداکثر تا پایان خرداد  به آنان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تامین تجهیزات پزشکی و بهداشتی گفت: این صندوق با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه حداکثر یک میلیارد ریالی از واحدهای خرد و کوچک و خانگی تولیدکننده تجهیزات پزشکی و حمایت می‌کند.

**

خط تولید محلول‌های ضدعفونی کننده دست و اسکراب جراحی با دو فرمولاسیون متفاوت بر پایه الکل با ظرفیت ۲۰ هزار بطری در روز در پارک علم و فناوری گلستان راه‌اندازی شد.

این محلول‌ ضدعفونی‌کننده دارای طیف اثر گسترده بر ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی به وی‍‍ژه ویروس کرونا است و علاوه‌بر آن می‌تواند جذب پوست شود.

ویروس کرونا موسوم به "کو,ید ۱۹"  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان چین گزارش شد.

طبق آخرین آمار، یک میلیون و ۸۵۸۰هزار و ۸۰۰ نفر در کل جهان به کرونا مبتلا شده اند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۵۸۵ نفر رسیده است.