اصفهان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: کمیته سلامت روستایی در راستای مدیریت بیماری کرونا در ۸۵۲ روستای این منطقه راه اندازی شد.

علی رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پس از شیوع کرونا اوایل اسفند سال گذشته کمیته سلامت روستایی به ریاست دهیاران و عضویت بهورزان شبکه بهداشت استان، اعضای شورای روستایی، امام  جماعت، اعضای هیات امنای مساجد، خیران و هیات‌های اندیشه وررز تشکیل شد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان افزود: این کمیته رصد و پایش فعالیت‌های روستایی را مطابق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی شده از سوی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا در دستور کار قرار داد.
وی خاطر نشان کرد: ضدعفونی اماکن و معابر، جلوگیری از  تردد مسافران و افراد غیر بومی در روستا، تهیه اقلام حفاظتی و بهداشتی مورد نیاز در روستاها از جمله اقدامات این کمیته ها بود.
رحمانی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی بروشورها و تراکت‌ها و سایر اقلام آموزشی در سطح روستاهای استان توزیع و خطر این بیماری و راه‌های خود مراقبتی به نحو مناسب گوشزد شد.
 وی خاطر نشان کرد: دهیاران استان موظف شدند در راستای غربالگری و نام نویسی روستائیان استان در سامانه سلامت، اقدامات لازم انجام دهند که این مساله به صورت خانه به خانه دنبال شد.
وی گفت: کلیه مراکز گردشگری و بوم گردی‌ها به ویژه در ۲۵ روستای نمونه گردشگری استان، همایش‌ها، جلسات و مراسم مذهبی، اجتماعات در مساجد و حسینه ها و حتی بازارچه های محلی و کتابخانه های روستایی در راستای قطع زنجیره کرونا تعطیل شد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان افزود: تهیه سه هزار و ۵۰۰ بسته دستکش، ۱۰ هزار عدد ماسک، ۱۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی و ۸۵۲ عدد تب سنج از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و شرکت تعاونی دهیاری‌های استان و توزیع آن در سطح روستاهای استان از دیگر اقدامات دفتر امور روستایی استان بود.
وی اظهار کرد: معابر، ساختمان‌های اداری و دهیاری‌ها، وسایل موجود در پارک‌های روستایی به صورت منظم و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی در سراسر روستاهای استان ضدعفونی شد.
رحمانی اضافه کرد: در همین راستا از ظرفیت خیران و سازمان‌های مردم نهاد استفاده شد و برخی کارخانه‌ها محدوده روستا در تامین مواد ضدعفونی کننده اقدامات خوبی داشتند که باید از این زحمات قدردانی کرد.
 استان اصفهان با ۸۵۲ دهیاری، جمعیتی بالغ بر ۶۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۱۲ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.
کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.